خبرهای داغ:
مدیر دارالقرآن بسیج اصفهان:

طرح تربیتی "اسوه حسنه" توسط دارالقرآن بسیج اصفهان اجرا می‌شود

مدیر دارالقرآن بسیج اصفهان با اشاره به آموزش ۷۰۰ مربی قرآن کریم در طرح تربیتی اسوه حسنه پیامبر اکرم(ص) گفت: این طرح برای نخستین‌ بار در کشور توسط دارالقرآن بسیج اصفهان در تمامی شهرستا‌های استان اصفهان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۷۸۱۰۹۰
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،عظیم هاشم‌زاده با اشاره به اجرای طرح تربیتی اسوه حسنه پیامبر اکرم(ص) توسط دارالقرآن بسیج استان اصفهان اظهار داشت: طرح تربیتی اسوه حسنه پیامبر اکرم(ص) از جمله طرح‌هایی است که ابلاغی نبوده و به صورت ابداعی توسط دارالقرآن بسیج استان اصفهان از ابتدای سال تا کنون اجرا شده است.

وی افزود: به مناسبت هفته بسیج، مدارک آموزشی 700 نفر از اساتید شرکت کننده در این طرح، در 8 شهرستان اعطا می‌شود و در تلاش هستیم این طرح تا پایان سال در تمامی شهرستان‌ها اجرا ‌شود.

مدیر دارالقرآن بسیج اصفهان تصریح کرد: با انجام تحقیقات، روشی برای تدریس قرآن کریم بر اساس روایات منسوب به پیامبر اکرم(ص) تدوین شده است که در این روش، پیامبر اکرم(ص) بر اساس آن، قرآن را فراگرفته و به همین روش، قرآن را به دیگران آموزش داده‌اند.

وی با اشاره به تفاوت روش تدریس قرآن کریم در طرح اسوه حسنه ادامه داد: این روش بر اساس علوم روز و در مسیر آموزش قرآن تدوین شده و برای نخستین بار، علاوه بر آموزش مهارت‌های قرآنی همچون تجوید، صوت و لحن و غیره موضوع تربیت قرآنی و زندگی به روش قرآن را به صورت توأمان دنبال و عملیاتی می‌کند.

هاشم‌زاده با اشاره به چاپ کتاب ویژه طرح اسوه حسنه با عنوان «مفصلات» تصریح کرد: در طرح تربیتی اسوه حسنه پیامبر اکرم(ص) تعداد زیادی از اساتید قرآن در شهرستان‌های مختلف در دوره‌های آموزشی 16 ساعته شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به سایر برنامه‌های دارالقرآن بسیج استان اصفهان به مناسبت هفته بسیج گفت: برگزاری محافل انس با قرآن به صورت مرکزی در همه نواحی و 5 محفل انس با قرآن کریم در رده‌های مقاومت بسیج از جمله برنامه‌های دارالقرآن بسیج استان اصفهان به مناسبت هفته بسیج است.

مدیر دارالقرآن بسیج اصفهان با اشاره به افتتاح دارالقرآن شهرک قدس اصفهان در هفته بسیج بیان کرد: به ازای هر پایگاه بسیج، 2 نفر حافظ 2 جزء قرآن کریم تا پایان سال تربیت می‌شود که با اجرای این طرح، تعداد زیادی از بسیجیان به حفظ قرآن کریم مشغول می‌شوند که گردهمایی و مراسم تقدیر این طرح در هفته بسیج برگزار می‌شود.


ارسال نظرات