خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: از ابتدای سال جاری 70 کارگاه اقتصادمقاومتی به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون تومان بوده راه اندازی شده است.
کد خبر: ۸۷۸۱۰۳۸
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸

سرهنگ غلامرضا فلاحی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بیرجند، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی از برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در محل کانون فرهنگی ورزشی بسیج بیرجند خبرداد و گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارها و برنامه های بسیج سازندگی است و ما همزمان با هفته بسیج، نمایشگاه کارگاههای اقتصاد مقاومتی را برگزار کرده ایم.

وی بیان کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه، معرفی این کارها به مردم و پیدا کردن بازار فروش برای صنایع دستی و سایر کارها و توانایی حضور برای نمایشگاههای بزرگتر در سطح استان خراسان جنوبی، استانهای دیگر و حتی امکان حضور در نمایشگاههایی در خارج از کشور است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بیرجند افزود: از ابتدای سال تاکنون 70 کارگاه در همه زمینه‌ها از قبیل پرورش شتر مرغ، پرورش مرغ بومی، احیای باغات، کاشت زرشک، صنایع دستی، صنایع تبدیلی وغیره برای گرفتن تسهیلات و راه اندازی کارگاهها برای اشتغال‌زایی معرفی شده اند.

فلاحی اظهارکرد: ارزش این 70 کارگاه، یک میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد: سال گذشته 140 کارگاه برای گرفتن تسهیلات معرفی شدند که ارزش کارگاه ها دو میلیارد و 500 میلون تومان بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بیرجند تاکید کرد: نمایشگاهی که برپا شده است، هشت غرفه دارد که این هشت غرفه؛ نمونه ای از 70 کارگاه اقتصاد مقاومتی امسال است.

فلاحی خاطر نشان کرد: غرفه های این نمایشگاه از قبیل معرق کاری، صنایع دستی، وسایل تزیینی و فانتزی، گلیم بافی، حوله بافی، کار روی چوب، عرقیجات وغیره است.

وی ادامه داد: هر کدام از این مشاغل بسته به کارگاهها و حجم کارشان بین 10 تا 15 میلیون تومان از بسیج سازندگی تسهیلات گرفته اند.

فلاحی گفت: من از سایر سازمانها و نهادها می‌خواهم که از صنایع دستی و کارگاههایی که در این زمینه فعالیت دارند حمایت کنند.

وی ادامه داد: اگر ادارات و سازمانها برای پذیرایی از شیرینی‌های خانگی و کلوچه‌هایی که سالم و بدون ضرر است استفاده کنند و برای هدیه دادن و سوغاتی به مسوولانی که از سایر استانها می آیند از صنایع دستی مانند حوله، گلیم، تابلوهای معرق و غیره استفاده کنند خیلی بهتر است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بیرجند بیان کرد: در حال حاضر آستان قدس رضوی تعداد چهار هزار حوله برای خرید از کارگاههای خراسان جنوبی سفارش داده است که این تعداد را بین کارگاهها برای بافت حوله تقسیم کرده‌ایم.

فلاحی تاکید کرد: برنامه ریزی کرده ایم که اگر امکان داشته باشد، این نمایشگاه در داخل کانون فرهنگی ورزشی بسیج هفته ای یک یا دو روز با توجه به استقبال مردم به صورت مستمر و همیشه باشد و فقط به هفته بسیج ختم نشود.

وی افزود: این نمایشگاه تا پایان هفته برگزار است و با توجه به استقبال مردم تمدید خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها