به مناسبت هفته بسیج

طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی در شهرستان بانه انجام می شود

بسیج سازندگی سپاه بانه با همکاری شبکه بهداشت و درمان، طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل را در بیش از 100 روستای این شهرستان اجرا می کند.
کد خبر: ۸۷۸۰۹۸۰
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جلسه هماهنگی اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی ضد بیماری نیوکاسل امروز  با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه بانه و مسئولان شهرستان در سالن فرمانداری این شهر برگزار شد.

بختیار محبوبی مدیر شبکه بهداشت و درمان بانه در این نشست اظهار داشت: اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی ضد بیماری نیوکاسل، در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و به منظور مقابله با تهدیدات اقتصادی دشمنان علیه مردم ایران می‌باشد و نقش بسزایی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه متولی اصلی این طرح بسیج سازندگی سپاه بانه می‌باشد گفت: شبکه دامپزشکی شهرستان بانه تمام ظرفیت انسانی خود را در بحث آموزش و مباحث فنی لازم را در راستای اجرای این طرح به کار می‌برد.

 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بانه با اشاره به اینکه اجرای این طرح بصورت غیرمستقیم به واکسینه شدن مرغداری‌های صنعتی نیز کمک می‌کند تصریح کرد: با شیوع ویروس این بیماری در بین طیور بومی روستایی اثرات و پیامدهای آن گریبانگیر مرغداری‌های صنعتی می‌شود اما با اجرای این طرح به مرغداری‌های صنعتی کمک می‌شود.

 

در ادامه معاون هماهنگ کننده سپاه شهرستان بانه اظهار داشت: مهم‌ترین هدف از اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی ضد بیماری نیوکاسل کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل می‌باشد.

 

سرهنگ رضا کتابعلی افزود: به منظور پوشش دادن کامل روستاها و اجرای این طرح در اسرع وقت از ظرفیت بسیج که بزرگ‌ترین ظرفیت کشور می‌باشد استفاده می کنیم.

 

وی گفت: از طریق متخصصین شبکه دامپزشکی به مدت دو روز آموزش‌های لازم برای بسیجیان علاقه‌مند در طرح واکسیناسیون طیور روستایی ضد بیماری نیوکاسل در سوله ورزشی صالحین سپاه بانه برگزار می‌شود.

 

ارسال نظرات