خبرهای داغ:
آزاده دفاع مقدس گفت: شهید فهمیده واقعا فهمیده بود و اگر امام راحل(ره) از او به عنوان افتخار و رهبر یاد می‌کند یک نوع سیاسی کاری برای رفتن بچه‌ها و نوجوان به جبهه نبود که از آن استفاده کنند.
کد خبر: ۸۷۸۰۹۶۸
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین میرسیدی آزاده دفاع مقدس در همایش رهبر کوچک در حسینیه جماران بیرجند، اظهار کرد: از ویژگی‌های مکتب اسلام و قرآن در تربیت انسان دست گذاشتن روی واقعیت‌ها است و بسیاری از مسائل شعاری که در همایش‌ها و جلسات وجود دارد در مکتب اسلام نیست.

وی با بیان اینکه دین اسلام دین واقعیت‌ها است، گفت: شهید فهمیده واقعا فهمیده بود و اگر امام راحل(ره) از او به عنوان افتخار و رهبر یاد می‌کند یک نوع سیاسی کاری برای رفتن بچه‌ها و نوجوان به جبهه نبود که از آن استفاده کنند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: تمام کسانی که در شرایط جنگ از طریق بسیج به جبهه رفتند با انتخاب خود و داوطلبانه اعزام شدند و این موضوع نه‌تنها در دوران دفاع مقدس مشاهده شده بلکه دارای یک جریان تاریخی است.

میرسیدی، حضرت ابراهیم(ع)، حضرت داوود(ع) و حضرت قاسم(ع) را نمونه‌ای از افرادی عنوان کرد که در نوجوانی حماسه آفرین شدند و گفت: از زمان حادثه کربلا جریان 13 ساله‌ها نمود بیشتری پیدا کرد.

وی بیان کرد: در زمان اسارت کودک 9 ساله داشتیم و نوجوان 13 و 14 ساله فراوان بودند و حتی عراقی‌ها قسمتی به نام قفس‌الاطفال داشتند.

آزاده دفاع مقدس تصریح کرد: از دوران کودکی و نوجوانی آینده افراد مشخص می‌شود و مردان بزرگ از دوران نوجوانی فهمیدگی خود را نشان می‌دهند.

میرسیدی ادامه داد: اگر امروز روز نکوداشت مردان بزرگی است که از نظر سنی کوچک هستند بدانید که همیشه تحولات بزرگ را مردان بزرگی آفریدند که در دوران نوجوانی خوش‌فکر، بابصیرت و با ادب بودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها