خبرهای داغ:
به منظور انسجام بین ائمه جماعات، پایگاه‌های بسیج و هیئت امنا مساجد:

همایش ائمه جماعات و امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد

همایش شورا های امر به معروف و نهی از منکر وهمایش مشترک ائمه جماعات ، هیئت امنا، فرماندهان حوزه ها و پایگاه های بسیج شهرستان تاکستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۰۹۱۰
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، همایش ائمه جماعات و امر به معروف و نهی از منکر با حضور مسئولین شهری و جمعی از ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد و بسیجیان تاکستان  در حسینیه آیت الله موسوی شالی سپاه امام علی (ع) برگزار شد.

سرگرد حسینیانی فرمانده سپاه امام علی (ع) تاکستان ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج بیان کرد: مقام معظم رهبری، ائمه جمعه و جماعات مساجد را فرماندهان سنگرهای معنوی معرفی کردند.

وی اظهار کرد: قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر یکی از اصول فراموش شده قانون اساسی ماست که باید توجه ویژه ای به آن شود.

در این همایش حجت الاسلام موسوی امام جمعه خرمدشت در خصوص اهمیت مسجد گفت: اولین چیزی که خداوند بر روی زمین خلق کرد، مسجد بود و پیغمبر خدا(ص) قبل از ورود و بعد از ورود به مدینه مسجد ساخت.

وی در خصوص ویژه گی های  ائمه جماعات افزود: ائمه جماعات باید عالم به مسائل روز، شجاع و نترس و الگوی رفتاری مناسب برای نمازگزاران باشند.

امام جمعه خرمدشت در پایان درباره نکاتی در خصوص مسجد تاکید کردند: مساجد باید چند منظوره باشد و درب مساجد همیشه باز باشد، محور فعالیتها باید در مساجد باشد، مسجد نباید در اختیار حزب یا گروهی باشد، برنامه های مسجد نباید مقطعی باشد و باید استمرار داشته باشد، رعایت حال مردم و عدم مردم آزاری از برنامه های اجرایی در مسجد بوده و هزینه های عمرانی مسجد برای جذب نوجوانان و جوانان در مسجد استفاده گردد و باید امام جماعت از حال و روز نمازگزاران با خبر باشد.

7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها