عبدالرضا مصری با اشاره به لایحه برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستایی گفت: هیچ برنامه ای از طرف دولت ارائه نشده است. نباید نخست پول درخواست کنیم و سپس در پی برنامه باشیم.
کد خبر: ۸۷۸۰۹۰۲
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،  عبدالرضا مصری در برنامه تیترامشب شبکه خبر به لایحه دولت برای برداشت 1.5 میلیارددلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت: مشکل رکود و بیکاری نقدینگی نیست بلکه سیاست حمایت از تولید وجود ندارد. با اگرها مشکلات حل نمی شود و برنامه دولت برای اشتغال مشخص نیست.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ برنامه ای از طرف دولت برای ایجاد اشتغال روستاییان به مجلس ارائه نشده است گفت: نباید نخست پول درخواست کنیم و سپس در پی برنامه باشیم.

مصری افزود: اینکه نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در دیدار با نمایندگان مجلس درباره این لایحه می گوید مجلس هر برنامه ای داشته باشد ما می پذیریم یعنی دولت برنامه ای برای ایجاد اشتغال روستاییان ندارد.
وی گفت: نباید با پرداخت تسهیلات، روستاییان بیکار را بدهکار کنیم.

مصری افزود: بیشتر شهرک های صنعتی کشور کنار روستاها هستند اما 60 تا 70 درصد واحدهای تولیدی این شهرک ها غیرفعال است.

وی گفت: برای کمک به روستاییان دولت پول گندم آنان را به موقع پرداخت کند نه اینکه سه ماه پس از تحویل گرفتن گندم پول محصول را پس از گران شدن نهاده های کشاورزی به کشاورزان بپردازد.

مصری افزود: به تازگی 90 هزار میلیارد تومان تفاوت نرخ ارز را به دولت دادیم در حالی که در دولت گذشته مجلس به این موضوع رأی نداد.

وی گفت: پولی که در گذشته آزاد شد مشخص نیست کجا رفته است.

مصری افزود: اکنون حدود 3000 طرح تأیید شده در نوبت دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی هستند اما می خواهیم با پرداخت تسهیلات 10 تا 12 میلیون تومانی به روستاییان این صندوق را خالی کنیم.

وی گفت: امروز خانمی پیش من آمد و گفت برای تسهیلات 25 میلیون تومانی 170 میلیون تومان جریمه و دیرکرد باید بپردازد.

مصری افزود: در سه سال گذشته نقدینگی کشور بیش از دو برابر شده است.

وی گفت: طرحی که میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای ایجاد اشتغال در روستاها مطرح کرده است طرح دولت نیست زیرا دولت همه مسائل را در طرح های خود بررسی می کند.

مصری افزود: تاکنون نیز طرح مدون و مکتوبی درباره اشتغال از طرف دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه نشده است.

وی در پاسخ به اینکه نمایندگان مجلس در جلسات دولت برای ارائه طرح های توسعه بر اشتغالزایی در روستاها شرکت نمی کنند گفت: نمایندگان علم غیب ندارند که جلسات دولت کجا برگزار می شود.

مصری افزود: دولت وظیفه دارد برای طرح های خود که نیاز به تصویب در مجلس دارد از نمایندگان برای شرکت در جلسات دعوت کند.

وی گفت: اگر دولت طرحی برای اشتغال روستایی داشت باید ضمیمه لایحه برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی می کرد.

ارسال نظرات