استاندار گیلان:

سردیس شهیدان انصاری و نورانی رونمایی می شود

استاندار گیلان از رونمایی سردیس شهیدان انصاری و نورانی همزمان با ایام  الله دهه فجر خبر داد و یادآور شد: شعار امسال ستاد بزرگداشت دهه فجر نیز دربرگیرنده موضوعاتی همچون گفتمان انقلاب اسلامی و اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۷۸۰۸۰۵
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از گیلان، محمدعلی نجفی، استاندار گیلان در نخستین جلسه استانی ستاد بزرگداشت دهه فجر، با اشاره به تاکیدات بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب بر مردمی بودن انقلاب، اظهار کرد: شکل‌گیری این انقلاب صرفا با حضور مردم و برای استقلال و آزادی بود لذا باید تلاش کنیم جلوه‌گاه مردمی این حضور حفظ شود.

وی احترام به شهدای انقلاب را احترام به ماندگاری انقلاب دانست و افزود: برای اینکه بتوانیم با هجمه فرهنگ وارداتی مقابله کنیم، باید به اصالت و ارزش های ماندگار انقلاب بیشتر بپردازیم و بر روی آنان سرمایه گذاری کنیم لذا موظف هستیم اجازه ندهیم انقلاب اسلامی محدود به یک عده خاص باشد بلکه این انقلاب مربوط به همه اندیشه‌ها، جناح‌ها و گروه‌ها و همه مردم ایران است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی در ویژه برنامه‌ها و بزرگداشت‌ها به عنوان هماهنگ کننده پای کار هستند، گفت: نماد بارز این حضور و انسجام در هماهنگی در اعزام زائرین اربعین حسینی تجلی پیدا کرد. در واقع مردم برگزارکننده مراسم اربعین بودند و مسئولان هماهنگی های لازم را انجام دادند.

این مقام مسئول بر ضرورت تشکیل جلسات شهرستانی ستاد بزرگداشت تاکید و عنوان کرد: شهید «ابوالحسن کریمی» یکی از انقلابیون گیلانی است که امروز بسیاری از افراد در کلاس درس نهج البلاغه و تفسیر قرآن او حضور داشتند لذا نیازمند پرداختن به اندیشه شهید کریمی در مبارزات انقلابی هستیم.

وی همچنین بر امیدآفرینی برنامه های دهه فجر تاکید کرد و متذکر شد: ویژه برنامه های دهه فجر باید مظهر شکوه ملی و تجلی اراده مردم برای پاسداشت سالروز انقلابی باشد، زیرا حضور خودجوش مردم شور و نشاط خاصی به مراسمات می بخشد.

نجفی با گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج، خاطرنشان کرد: بسیجیان همواره در کنار انقلاب بوده اند و همه جوانان ما بسیجی هستند. امروز فضای مجازی و ماهواره ها محیط مسمومی ایجاد کرده اند و هنرمندانه جوانان را به انحراف می کشانند لذا باید اهداف و دستاوردهای انقلاب را برای جوانان تبیین و آنان را جذب کنیم. اعزام جوانان از هر قشری به اردوهای راهیان نور یکی از اقدامات مثبت فرهنگی در راستای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان است.

استاندار گیلان با بیان اینکه نظام انقلاب اسلامی ما بر پایه نفی استکبار شکل گرفته است، گفت: یادمان انقلاب اسلامی براساس مقاوم سازی اقتصاد است که به خاطر جنگ تحمیلی و دیگر مشکلات فرصت آن پیش نیامد، اما اکنون با نامگذاری سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» که در واقع همان مقاوم سازی اقتصاد می باشد، شرایط فراهم شده است.

وی از رونمایی سردیس شهیدان انصاری و نورانی همزمان با ایام  الله دهه فجر خبر داد و یادآور شد: شعار امسال ستاد بزرگداشت دهه فجر نیز دربرگیرنده موضوعاتی همچون گفتمان انقلاب اسلامی و اقتصاد مقاومتی است.

نماینده عالی دولت با بیان اینکه گیلان در حوزه اقتصاد مقاومتی اقدامات مثبتی را انجام داده است، عنوان کرد: با توجه به شرایطی که رهبر معظم انقلاب با نامگذاری امسال حول محور اقتصاد مقاومتی ایجاد کردند، گیلان در طرح‌های اقتصاد مقاومتی پیشرو بوده و تمام تلاش ما برای پیشبرد اهداف در این بخش است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار