راه‌اندازی دوباره اتاق تعاون در کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت و فرصتی بزرگ برای ایجاد اشتغال در استانی است که بیکاری در آن دردی بزرگ بوده و از استان‌های با درصد بالای بیکاری در کشور است.
کد خبر: ۸۷۸۰۶۹۸
|
۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵

راه‌اندازی دوباره اتاق تعاون در کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت و فرصتی بزرگ برای ایجاد اشتغال در استانی است که بیکاری در آن دردی بزرگ بوده و از استان‌های با درصد بالای بیکاری در کشور است.

 baghri

 استان کهگیلویه و بویراحمد این روزها از درد آماری می‌نالد که نوشتن و خواندن این درد خود دردآور است.

صحبت از بیکاری است که در این استان به نسبت سایر استان‌های کشور موضوع بیکاری حاد شده و متاسفانه طبق آمارهای ارائه شده رسمی در کشور این استان جز استان‌های اول در درصد بیکاری به شمار می‌رود.

البته طبق گفته‌ها و شنیده‌ها این استان در رتبه اول بیکاری در کشور به سر می‌برد و آن گونه که شنیده شده برخی از شهرهای این استان از نظر رتبه بیکاری در کشور در صدر آمار قرار دارند.

یکی از مشکلات در استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع ضعف فرهنگ کار برمی‌گردد که بیشتر پشت میزنشینی را بر کار کردن در بخش خصوصی و همچنین کارهایی که به تحرک بیشتر نیاز دارد ترجیح می‌دهند.

به یاد داریم که اکبر نیکزاد استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد جمله‌ای پر معنا در یکی از نشست‌های مربوط به اشتغال‌زایی بیان کرد.

استاندار اسبق استان معتقد بود این استان به اندازه‌ای ظرفیت کار و اشتغال و درآمدزایی دارد به نحوی که با فروش چای در کنار خیابان‌های شهرها می‌توان درآمدی به مراتب بیشتر از یک کارمند عالی رتبه در کهگیلویه و بویراحمد داشت.

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌و‌گویی با ما این چنین اظهار نظر کرد: که اگر نماینده مجلس نبودم و مانند جوانان امروزی این استان به دنبال شغل می‌بودم به هیچ وجه خود را به طناب کارهای دولتی و مشاغلی که با دولت سر و کار دارد متصل نمی‌کردم چرا که راه درآمدزایی در استانی با این همه ظرفیت بسیار آسان است.

خوشبختانه در استان کهگیلویه و بویراحمد با فعالیت خوبی که اکنون اتاق‌های بازرگانی و تعاون استان دارند می‌توان خوشبین بود که این دو جایگاه بتوانند در کارآفرینی و ایجاد اشتغال در استان نقش خوبی را ایفا کنند.

لهراسب باقری رئیس اتاق تعاون استان کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص با بیان اینکه راه‌اندازی دوباره اتاق تعاون با اولویت کارآفرینی و ایجاد اشتغال در استان بوده است اظهار کرد: با راه‌اندازی تعاونی‌های راکد و جان بخشیدن به آن‌ها قادر به ایجاد اشتغال بیشتر در استان هستیم.

رئیس اتاق تعاون استان به ظرفیت بزرگ بخش تعاونی در ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: بخش تعاونی با گرد آوردن تعدادی از هم استانی‌ها و با استفاده از همفکری و سرمایه آنها قادر به ایجاد اشتغال در استانی خواهد بود که اکنون در صدر بیکاری در کشور قرار دارد.

 اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد نیز با ایده‌ها و برنامه‌هایی که دارد مترصد است که با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان به ایجاد اشتغال و کارآفرینی بیشتر در استان کمک کند.

جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که صنایع و مشاغل خرد امروزه بهتر از هر چیز دیگر قادر به اشتغال‌زایی در هر منطقه‌ای هستند، بیان کرد: بر همین اساس در اتاق بازرگانی به دنبال کارهای پژوهش و تحقیقاتی هستیم تا بتوانیم با استفاده از خرد‌جمعی فارغ‌التحصیلان در رشته‌های مختلف استارت تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان را زده و از این طریق مشکلات اشتغال جوانان استان را با همت همدیگر برطرف کنیم.

در حالی که نیرو و توان و استعداد جوانان هم استانی به هدر می‌رود اما استان دارای ظرفیت‌های بزرگی برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی است که تنها همت مسؤولان را برای به فعل درآوردن این ظرفیت‌ها می‌طلبد.

ارسال نظرات