استاندار گیلان با بیان اینکه هر جایی که از وجود بسیج استفاده شد، دیپلماسی موفقی داشتیم گفت: اربعین حسینی و راهیان نور یکی ازبرنامه های موفق بسیج است.
کد خبر: ۸۷۸۰۶۶۱
|
۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، محمدعلی نجفی امروز در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس که در دفتر کار استاندار گیلان برگزار شد ضمن تسلیت بمناسبت اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی نمادی از شکوه و وحدت مسلمانان و گنگره جهانی است.

وی دفاع از محرومین و مظلومین را از مهمترین پیام های امام حسین(ع) دانست و تصریح کرد: پاکی و مطهر بودن یاران امام حسین(ع) از دیگر دلایل ماندگاری فرهنگ عاشورا است.

وی در ادامه با بیان اینکه راهيان نور یکی از حرکت های مهم فرهنگی در پاسداشت ارزش های دفاع مقدس است افزود: بايد برای انتقال ارزش های دفاع مقدس و تبلیغات در این زمینه باید از راویان و مبلغان استفاده کرد.

استاندار گیلان استفاده از هنر را از دیگر عوامل اثر گذار در انتقال فرهنگ هشت سال دفاع خواند و گفت: فرهنگ سازی در حوزه دفاع مقدس از نیازهای ضروری جامعه امروز است.

نجفی در ادامه با اشاره به 5آذر سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی (ره) یادآور شد: بسیج از سرمایه های عظیم اجتماعی و ماندگار است.

وی با بیان اینکه هر جایی که از وجود بسیج استفاده شد، دیپلماسی موفقی داشتیم گفت: اربعین حسینی و راهیان نور یکی ازبرنامه های موفق بسیج است.

استاندار گیلان با بیان اینکه راهیان نور نباید دارای اثرات منفی باشد اضافه کرد: راهیان نور باید همگانی باشد زیرا ارزش های دفاع مقدس برای آحاد جامعه است.

نجفی با بیان اینکه فرزندان پاک بسیجی با اندیشه حضرت امام خمینی (ره) و با تأسی از هدایت های مقام معظم رهبری در جامعه حضور دارند افزود: اندیشه جناحی و فکری نباید در بسیج وجود داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به هفتم آذر روز نیروی دریایی یادآور شد: نیروی دریایی در گیلان جایگاه ویژه ای دارد و مقتدرانه در دریایی خزر حاضر است و از حریم دریایی دفاع می کند.

استاندار گیلان سرکشی از خانواده های شهدا را یکی از رسالت هاي مدیران و مسؤلین دانست و گفت: مادران شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و جمع آوری خاطرات مادران شهدا یکی از ضروریات است.

نجفی در این جلسه آمادگی خود را برای بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و رصد مشکلات موجود اعلام کرد.

ارسال نظرات