مسوول سازمان بسیج کارگری کرمانشاه در گفتگو با «بسیج»:
برزو شریفی‌مهرگفت: دولت می‌تواند با فعال سازی و استفاده از ظرفیت‌های بسیج در سازندگی اقتصادی کشور، نقشی مهم در مواقع بحران کشور داشته باشد اما مسوولین دولتی پشتیبانی و همکاری بسیج را نوعی دخالت می دانند.
کد خبر: ۸۷۸۰۵۵۷
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۷

برزو شریفی‌مهر مسوول سازمان بسیج کارگری کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دولت می‌تواند با فعال سازی و استفاده از ظرفیت‌های بسیج در سازندگی اقتصادی کشور، نقشی مهم در مواقع بحران کشور داشته باشد و از طریق بسیج می‌تواند کشور را به راحتی اداره کند به خصوص در توسعه اقتصادی کشور که بسیار کمک کننده است. کشور ما زمانی می تواند خودکفا باشد که از نظر پاسخ گویی به رفع نیازهای اساسی و اقتصادی کشور دچار چالش نشود.

وی با بیان اینکه دولت زمانی می تواند به سرنوشت کشور بر مبنای اقتصاد مقاومتی علاقمند باشد که با نیازها، مشکلات و توانمندی‌های داخلی کشور آشنا شود افزود: اگر پیوند بین بسیج که همان مردم هستند و مجموعه اجرایی کشور بوجود آید مسئولان کشور دیگر نگرانی مشکلات اقتصادی را نخواهد داشت.

شریفی مهر هدف و رسالت اصلی از اقتصاد مقاومتی  سازندگی کشور است افزود:  اقتصاد مقاومتی،تلاشی برای رفع مشکلات اقتصادی جامعه می باشد و در این امر همه نهادهای اجرایی باید برای سازندگی کشور فعال شوند لذا بسیج  میتواند با پیوند دادن اقشار مختلف با یکدیگر به ساخت هر چه بیشتر کشور کمک کند و تحقق دهنده اقتصاد مقاومتی باشد نه تنها حمایتی از تولید داخلی است بلکه معرفی کننده تولید ملی به سایر کشورهای جهان استدولت باید بتواند باسیاستگذاری خاص در این زمینه از جمله واردات بی رویه، ایستادگی در برابر اقتصاد وابسته و خودکفایی اقتصادی داشته باشد بسیج کارگری هم بارها حمایت خود را از عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی داشته و از آنجایی که با قشر عظیم کارگری سر و کار داریم در تبیین نقش‌های اقتصاد مقاومتی در فرهنگ سازی ، ساده زیستی،  اعتقاد به اوج شکوفایی بر پایه دستاوردهای بومی تابحال توانسته ایم نقش موثری داشته باشیم.  

مسوول بسیج کارگری کرمانشاه خاطر نشان کرد: بر اساس منویات رهبری معظم،  بسیج می‌تواند دولت را در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی کمک نماید است ولی متاسفانه دیدگاه مسوولسن دولتی اینگونه نبوده است، مسوولین دولتی پشتیبانی و همکاری بسیج  را نوعی دخالت  می دانند.

وی در خاتمه افزود: آنچه از دولت انتظار می‌رود این است که فرهنگ و تفکر بسیجی در نهادهای اجرایی حاکم کند که در حقیقت نوعی سرمایه گذاری در امور اقتصادی کشور محسوب می‌شود از اینرو بسیج، کلید طلایی حل مشکلات اقتصادی است ولی دولت از ظرفیت بسیج در کارهای عمرانی حمایت نمی کند و امیدوار هستیم در سال‌های آینده شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی و پیند دولت با بسیج باشیم.

ارسال نظرات