مسوول سازمان بسیج کارگری کرمان در گفتگو با «بسیج»:
حسین باقری گفت: دولت یازدهم با رویکرد بیرونی به برقراری ارتباط با خارجی‌ها تاکید و آن را نقطه مطلوب خود می‌داند.
کد خبر: ۸۷۸۰۵۳۰
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶

حسین باقری مسوول سازمان بسیج کارگری کرمان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:دولت یازدهم با رویکرد بیرونی به برقراری ارتباط با خارجی‌ها تاکید داشته و آن را نقطه مطلوب خود می‌داند، این در حالی است که نظریه نگاه به بیرون، مسائل اقتصادی کشور را رفع نمی‌کند و عمدتا نمی‌توانیم با تکیه بر خارج و خارجی از عهده مشکلات برآییم. در حالیکه اگر نگاه به درون بود دولت می توانست از ظرفیت بسیج در سازندگی کشور بهره بگیرد.

وی با بیان اینکه نگاه دولت باید منعطف به پتانسیل درونی باشد افزود: دولت برنامه ریزی در جهت بهره گیری از توانمندی نیروهای داخلی ندارد. در حالی که آنچه در اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود این است که به جای گسترش روابط با خارجیها ، دولت به سمت بهره وری داخلی سوق پیدا کند. از اینرو دولت باید با کمک بسیج، اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کند لذا نقش بسیج در اقتصاد اثر گذار و اساسی است دولت باید از ظرفیت بسیج برای سازندگی کشور استفاده کند. بسیج در حقیقت همان ظرفیت‌های مردمی است که دولت می‌تواند بهره گیری مطلوب از چنین ظرفیت عظیمی داشته باشد و برای آن دولت باید نوعی دگردیسی و تغییردر نگاه خود ایجاد کند. 

باقری در ادامه گفت : بسیج سازندگی توانسته اوقات فراغت جوانان را در عرصه های کار و تلاش به کار گرفته و بتواند از این نیرو و نشاط برای سازندگی کشور استفاده کند. در حقیقت بسیج سازندگی کمک به دولت در توسعه طرح های اقتصادی کشور بوده و توانسته به محرومیت زدایی، عمران و آبادانی روستاها کمک کند لذا ضروری است که دولت از توان فنی و تجربی بسیجیان در فعالیت‌های اقتصادی کشور استفاده کرده و از آن بهره وری کند.

مسوول سازمان بسیج کارگری کرمان بیان داشت: بسیج سازندگی برای جوانان در عرصه های کار و فعالیت باعث روحیه تعاون و همکاری و مشارکت پذیری در بین جوانان و مردم شده است و در فعالیت های عمرانی و زیر بنایی با حضور گسترده و پر شور توانسته نقش موثری در عرصه های سازندگی کشورمان داشته باشد.

وی گفت: متاسفانه دولتمردان نگاه صرفا به بیرون دارند .اما دولت باید باور کند که همکاری خارجی‌ها برای ساخت کشور سرابی بیش نبوده است. انتخابات اخیر آمریکا هم نتیجه ای برای سیاستگذاری اقتصادی کشور نخواهد داشت لذا رفع مسائل اقتصادی اساسی باید برای رییس جمهورمان اولویت باشد .دولت باید مشکلات اقتصادی مردم را در نظر گرفته تا معیشت مردم را حل کرده و نهادهای مردمی را مورد توجه قرار دهد.

وی در خاتمه افزود: دولت باید با نگرش سازندگی و خوداتکایی، زمینه های ایجاد اشتغال را با در نظر داشتن جایگاه بسیج  مدنظر قرار دهد.

ارسال نظرات