نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: بسیج و سپاه به عنوان پاسداران اصلی انقلاب اسلامی وظیفه دارند تا از هویت و دستاوردهای این انقلاب حراست کنند.
کد خبر: ۸۷۸۰۵۱۱
|
۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز در جمع فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج، اعضای شورا و معاونت‌های سپاه ناحیه مقاومت اراک ضمن تقدیر از حضور پرشور و شعور مردم و متولیان در مراسم اربعین حسینی گفت: بایستی بر ترویج مکتب امام حسین(ع) و احیاء آن اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی افزود: همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین نمادی از بصیرت و پویایی دینی جهان اسلام است و بر معرفی مکتب امام حسین(ع) در دنیا تاکید کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی را از ماموریت‌های اصلی سپاه و بسیج دانست و گفت: وظیفه پاسداران و بسیجیان صیانت از آرمان‌های ولی امر مسلمین و پیاده‌سازی رهنمودهای ایشان در سطح جهان اسلام است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه بدخواهی در فرهنگ اولیاء خدا جایگاهی ندارد، گفت: آنچه باید مورد توجه همه به ویژه بسیجیان قرار گیرد خیرخواهی در امر ولایت است. محور همه آرمان‌های نظام اسلامی ولایت فقیه است.

وی افزود: عزت و عظمت دنیای اسلام بر پایه ولایت‌پذیری است، مقتضای ولایت پیوند ولایی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: سپاه و بسیج رکن اصلی امنیت پایدار در استان مرکزی هستند گرچه نیروهای انتظامی و امنیتی نیز در استان حضور دارند ولی تامین امنیت در این استان بیشتر بر عهده سپاه حضرت روح‌الله است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر ارتقای سطح معرفتی و آگاهی بسیجیان گفت: بایستی معرفت و آگاهی خود را افزایش دهید تا بتوانید در مقابل هر نوع جریان انحرافی و فتنه‌ای بایستید و از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنید.

وی ریشه تفکر گروه های تروریستی داعش را تفکر وهابی تکفیری دانست و افزود: بایستی آمادگی لازم فکری، عملیاتی و معرفتی را در برخورد با توطئه‌ها داشته باشیم، امروز داعش به عنوان فتنه‌ای کور و وحشی با تمام امکانات و پشتیبانی لازم از سوی رژیم آل‌سعود و دیگر کشورهای حاشیه‌ خلیج فارس درصدد مقابله با تفکر اسلام ناب است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی وحدت کلمه را عاملی مهم در تقویت نظام اسلامی دانست و گفت: مسائل جزئی و حاشیه‌ای نباید ما را تحت تاثیر قرار دهد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر اهداف ماموریت‌های سپاه و بسیج ادامه داد: ترویج و تبیین هویت عمیق و اسلامی برایمان هدف است و بایستی روحیه انقلابی خود را با قدرت حفظ کنیم.

وی افزود: تربیت نیروهای انقلابی از مطالبات مقام معظم رهبری است که بسیج در تحقق این مهم می‌تواند نقش آفرین باشد، حفظ روحیه انقلابی‌گری از دیگر خواسته‌های مقام معظم رهبری است که همه وظیفه دارند نسبت به تحقق این خواسته معظم له، مشارکت داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: باید هویت انقلابی بودن، انقلابی زیستن و انقلابی ماندن در جامعه گسترش یابد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم تا مراکز دینی، مراکز علمی و دانشگاه‌ها در اختیار کسانی قرار گیرد که نسبت به خون شهدا و آرمان‌های شهدا احساس وظیفه نمی کنند، گفت: تشکل هایی که در دانشگاه ها شکل می گیرند بایستی در جهت آرمان‌های امام راحل و شهدا حرکت کنند نه اینکه به دنبال باندبازی، جناح بازی، اردوهای مختلط و اقدامات سیاسی باشند.

وی افزود: باید تصمیمات حکیمانه و موثر اتخاذ کرد و از تصمیمات سلیقه‌ای و لحظه‌ای دوری کرد، کسانی که حقوق‌های نجومی دریافت می کنند فردای قیامت چگونه پاسخگوی شهدایی هستند که برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی جان خود را نثار کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان با تاکید بر اینکه باید از هرگونه تصمیمی که حیثیت افراد را زیر سوال می‌برد پرهیز کرد، خاطرنشان کرد: حیثیت و حرمت سپاه و روحانیت و نماینده ولی فقیه حیثیت فردی نیست بلکه حیثیت قانونی، اجتماعی و ملی است که باید به شکل کامل حفظ شود مبادا رفتار یا گفتاری داشته باشیم که دشمنان از آن به نفع خود بهره‌بردار کنند. 

انتهای پیام/
ارسال نظرات