حجت الاسلام جاویدی در گفتگو با «بسیج»:
مدرس حوزه علمیه خراسان گفت: پیاده روی اربعین پیام امام حسین (ع) را به تمام عالم مخابره خواهد کرد و به گوش تمام عالمیان خواهد رساند.
کد خبر: ۸۷۸۰۴۲۷
|
۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴

حجت الاسلام و المسلمین هاشم جاویدی مدرس حوزه علمیه خراسان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به اهمیت زیارت اربعین حسینی اظهار داشت: در رابطه با فضیلت زیارت امام حسین (علیه السلام) بی نهایت روایت داریم.

وی افزود: امام رضا (علیه السلام) می فرمایند: "زیارت هر امام حقی است از طرف امام بر گردن شیعیان خود"، امام رضا (ع) زیارت ائمه را بالاخص زیارت سیدالشهدا را یک حقی از طرف امام بر گردن شیعیان دانسته اند تا شیعه ها زیارت را انجام دهند.

مدرس حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: نکته ای که در زیارت اربعین وجود دارد اینکه از قدیم الایام یعنی از 1400 سال گذشته این زیارت انجام می شده و مخصوص الان نیست و بی نهایت برای زیارت امام حسین در روز اربعین توصیه داریم. امام حسن عسگری(ع) یکی از نشانه های شیعیان را زیارت اربعین دانسته اند.

حجت الاسلام جاویدی یادآور شد: یکی از فضائل زیارت اربعین، ثواب شخصی و فردی است که در روز زیارتی خاص امام حسین به کربلا می رود و حضرت را زیارت می کند، دومین فضیلت از جنبه اجتماعی آن است که زیارت اربعین علم عزاداری دسته جمعی را برافراشته می کند و سومین فضیلت آن قدرت نمایی شیعه در جهان است ؛ پیاده روی اربعین این پیام را به تمام عالم مخابره خواهد کرد و به گوش تمام عالمیان خواهد رساند.

وی حضرت سید الشهدا را نماد تشیع و مقاومت دانست و گفت: امام حسین (ع) هیچ گاه زیر بار ضلالت نرفتند و با کفر به صورت علنی مقابله کردند.

ارسال نظرات