آئین خطبه خوانی حضرت زینب سلام الله علیها تحت عنوان بسیج پژواک ندای حضرت زینب (س) با حضور بانوان بسیجی مصادف با اولین روز هفته بسیج در سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۰۴۱۹
|
۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آئین خطبه خوانی حضرت زینب سلام الله علیها تحت عنوان بسیج پژواک ندای حضرت زینب (س) با حضور بانوان بسیجی با هدف تبیین نقش حضرت زینب(س) در پیام‌رسانی قیام کربلا و با همت بسیج جامعه زنان کردستان و هیئت رزمندگان اسلام، همزمان با روز اربعین حسینی(30آبان95) و مصادف با اولین روز هفته بسیج در سنندج برگزار شد.
 
حجت الاسلام سید هاشم میرقربان موسوی استاد حوزه و دانشگاه در ابتدای این مراسم اظهار کرد: «امروز جنگ نظامی مطرح نیست؛ امروز برای کشور ما جنگ نظامیِ سنّتی و متعارف احتمال بسیار بسیار ضعیفی است لکن جهاد باقی است؛ جهاد یک چیز دیگر است. جهاد فقط به‌معنای قتال نیست، فقط به‌معنای جنگ نظامی نیست؛ جهاد یک معنای بسیار وسیع‌تری دارد. در بین جهادها جهادی هست که خدای متعال در قرآن آن را «جهاد کبیر» نام نهاده: وَ جٰهِدهُم بِه‌جِهادًا کَبیرًا؛
وی در تبیین جهاد کبیر گفت: جهاد به معنای مبارزه در مقابل دشمن و متفاوت از جهد، تلاش و کوشش است.
وی افزود: مسائل مهم نفوذ، جهاد کبیر و انقلابی ماندن که در سال 95 رهبر انقلاب بیش از پیش به آن پرداخته اند نشان از حساسیت موضوع در عصر حاضر را نشان می دهد که می بایست مردم بخصوص مسئولین نسبت به آن توجه کنند.
 
وی با بیان اینکه بانوان با ورود به عرصه جهاد کبیر اجازه ندهند که دشمن به اهداف شوم خود دست یابد خاطر نشان کرد: جهاد تبیینی و روشنگرانه حضرت زینب(س) و فرمایشات امام سجاد(ع) تبیین فلسفه قیام حسینی و راز ماندگاری آن است و امروز هم باید از اجتماع میلیونی مردم برای بیان منطق نهضت عاشورا برای جهانیان استفاده کرد.
 
وی در پایان گفت: باید روحیه مقاومت، ایستادگی و جهاد کبیر زا از حضرت زینب بیاموزیم و این روحیه را در جامعه زنده نگه داریم.
 
 
ارسال نظرات