خبرهای داغ:
امام جمعه بوئین زهرا:

صداقت کار امداد اعتماد مردمی را به دنبال داشته است

امام جمعه قزوین گفت: وجود نظارت های مختلف در کار امداد و شفافیت و صداقت کاری در این نهاد خدمت رسان موجب شده تا اعتماد مردم بیشتر شود از این رو لازم است این شرایط همچنان استمرار و تقویت شود تا اعتماد مردم نه تنها حفظ بلکه ارتقای بیشتری یابد.
کد خبر: ۸۷۸۰۳۷۱
|
۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام محمد زرینه، امام جمعه بوئین زهرا در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان قزوین وجود نام امام خمینی (ره) برکت و سرمایه بزرگی برای امداد دانست و بیان کرد: فضا در شهرستان بوئین زهرا برای کار و خدمت به مردم دوستانه است یعنی کارها در فرایند اداری تعریف و خلاصه نمی شود.

وی ادامه داد: اعتبار حضرت امام (ره) در این مجموعه بسترسازی ها را انجام داده یعنی جنبه سخت افزاری کار انجام شده اما در حوزه نرم افزاری و فرهنگ سازی بایستی کار شود.

امام جمعه بوئین زهرا اضافه کرد: موضوع فقر نباید در نگاه کوتاه مدت و سطحی دیده شود چراکه فقر مالی و فقر فرهنگی توام هستند، سرمایه گذاری باید روی جهت گیری فرهنگ سازی صورت بگیرد تا اقشاری که به جز کمیته امداد امام خمینی (ره) کسی را ندارند در میان مشکلات فرهنگی گرفتار نشوند.

وی تصریح کرد: وجود نظارت های مختلف در کار امداد و شفافیت و صداقت کاری در این نهاد خدمت رسان موجب شده تا اعتماد مردم بیشتر شود از این رو لازم است این شرایط همچنان استمرار و تقویت شود تا اعتماد مردم نه تنها حفظ بلکه ارتقای بیشتری یابد.

حجت الاسلام زرینه خاطرنشان کرد: روحانیت در راه خدمت به نیازمندان آماده هر نوع همکاری است و یکی از این بسترهای خدمت رسانی تلاش و همت برای آگاه سازی و تبیین فرهنگ زکات در جامعه است تا زکات را برویکردهای اجتماعی و فرهنگی در جامعه نشر دهیم.

در ادامه مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با تقدیر از اقدامات و همراهی های انجام شده گفت: توفیقات امداد حاصل همراهی ائمه جمعات استان بوده است، اگرچه دستاوردهای خوبی داشته ایم ولی نباید به این نتیج قانع باشیم بلکه بستر خدمت رسانی و کار گسترده است.

وحید میرزایی بافتی خاطرنشان کرد: سعی ما این است که با همکاری همه اقشار به خصوص روحانیت کمبودها و نقایص اساسی را رفع کنیم و در این میان پر کردن کمبودهای فرهنگی یکی از رویکردهای مهمی است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی اعلام کرد: برای رفع فقر اقتصادی خانواده ها لازم است حرکت همه جانبه داشته باشیم تا بتوانیم در جامعه هدف اثرگذاری مناسب را به دست آوریم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: ما اعتقاد داریم اگر خانواده های نیازمند قوت فرهنگی داشته باشند، مشکلی نخواهند داشت از این رو لازم است ظرفیت ما در برابر بار فقر و ابعاد آن نظیر فقر اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تقویت شود.

وی تأکید کرد: استفاده از ظرفیت های مختلف می تواند ما را در رسیدن به اهداف خدمت رسانی موفق گرداند از این رو کمیته امداد در رویکردهای سازمانی نیز به سمت مردم و مشارکت آنها گام برداشته است که در این میان استفاده از ظرفیت غنی خواهران حوزوی به عنوان مددکار افتخاری  می تواند تأثیر بسزایی در خدمت رسانی به نیازمندان داشته باشد.

میرزایی بافتی توضیح داد: برای کشف استعدادها و برای آموزش و فرهنگ سازی خانواده های تحت حمایت چاره ای جز استفاده از ظرفیت های مردمی به خصوص افراد توانمند و متخصص نداریم  و در این میان خواهران طلبه می توانند، یاریگر ما باشند.

وی گفت: حوزه علمیه خواهران ظرفیتی است که اگر به کمک ما بیایند خیلی از بسترهای کاری ما بالفعل می شود چراکه در شهرستان بوئین زهرا به طور متوسط هر مددکار 500 خانواده را مدیریت می کند که کار بسیار مشکلی است؛ اما با استفاده از ظرفیت های مردمی می توانیم بخش مهم و اساسی امداد یعنی مددکاری را تقویت کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد:  امروز مشکل خانواده ها مصرف گرایی است که نیاز به آموزش مدیریت مصرف دارد، اگر موفق شویم در این زمینه فرهنگ سازی کنیم مشکلات حل خواهد شد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها