خبرهای داغ:
فرماندار قزوین گفت: خدمات کمیته امداد در سطح جامعه ملموس و اثرگذار بوده و در نقاط مختلف می توان اثرگذاری آن را مشاهده کرد.
کد خبر: ۸۷۸۰۳۶۷
|
۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سید علی موسوی موینی، فرماندار شهرستان قزوین در دیدار با رییس کمیته امدا استان قزوین، امداد را یادگار امام خمینی (ره) دانست و اظهار کرد: شاید روزی که امام دستور تأسیس کمیته امداد را صادر کرد کسی به عمق این تصمیم امام آشنا نبود ولی با گذشت ایام اهمیت این تأسیس و توجه بیش از پیش احساس می شود.

وی ادامه داد: بنیانگذار جمهوری اسلامی در روزهای اول انقلاب که هنوز وضعیت کشور سامان چندانی نداشت، امداد را تأسیس کرد؛ این گام امام را باید گام نهادن در مسیر انبیای الهی و ائمه اطهار (ع) دانست که در رسیدگی به محرومان خود گام برمی داشتند.

فرماندار شهرستان قزوین اضافه کرد:  امروز بعد از گذشته سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد اقدامات و خدمات شایان توجهی از سوی امدادگران به نیازمندان هستیم، به طوری که خدمات کمیته امداد در سطح جامعه ملموس و اثرگذار بوده و در نقاط مختلف می توان اثرگذاری آن را مشاهده کرد.

در ادامه مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهارکرد: امروز وضعیت فقر در جامعه با گذشته متفاوت است و عوامل مختلفی در این فقر نقش دارند که انتظار می رود دستگاه های مختلف برای رفع محرومیت وارد شده و نقش خود را ایفا کنند.

وحید میرزایی بافتی تصریح کرد: امروز دیگر با فقر بی سواد گذشته و افراد کهنسال روبرو نیستیم بلکه فقر جوان و زنانه شده و با توجه به همین شرایط نیز لازم است گام برداشته شود تا بتوانیم خدمات متناسب به مددجویان عرضه کنیم.

وی اعلام کرد: برای رفع فقر و محرومیت نمی توان از شیوه های گذشته استفاده کرد، امداد برای اجرای گام های اساسی در محرومیت زدایی مضووع توانمندسازی و اشتغال زایی را مورد توجه قرار داده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: خانواده نیازمند مادام که به استقلال معیشتی دست نیابد، نمی تواند از کمک های دیگرا بی نیاز شود از این رو اشتغال به خصوص در حوزه خُرد و خانگی برای توانمندسازی مددجویان لازم و ضروری است.

وی توضیح داد: امداد برای اجرای این مهم ضمن ارائه بسته تشویقی به کارفرمایانی که نیازمندان را بکارگیری می کنند، در زمینه آموزش مددجویان در رشته های هنری و فنی اهتمام دارد به طوری که با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با اداره کل اموزش فنی و حرفه ای، کارآموزان پس از گذراندن دوره و قبولی در آزمون؛ گواهی نامه پایان دوره دریافت خواهند کرد.

میرزایی یادآورشد: اشتغال نیازمندان و محرومان موضوع مهمی است که نه تنها به رفع مشکل مددجویان منجر می شود بلکه در درازمدت بستر سالم سازی و پویایی اقتصاد جامعه را فراهم خواهد کرد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها