احمد فاضلیان گفت: در مورد نقش بسیج در دوران دفاع مقدس نمی‌توان تردید به دل راه داد که پیروزی‌های رخ داده بدون بسیج ممکن نبود.
کد خبر: ۸۷۸۰۳۴۸
|
۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
احمد فاضلیان، رئیس کل دادگستری استان البرز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بسیج در آستانه هفته بسیج اظهار داشت: پایه و اساس شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران بر اساس بسیج گروه‌های مردمی بود که از ظلم، جور و دین‌ستیزی رژیم پهلوی به ستوه آمده بودند.
 
وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و بحران‌هایی که در همان ابتدای انقلاب، نظام نوپا با آن روبه‌رو بود بار دیگر همین نیروهای مردمی به مدد انقلاب آمده و تهدیدهای شکل گرفته را خنثی کردند، بنابراین با توجه به اینکه این ظرفیت در جامعه ایران وجود داشت و نیروهای طرفدار انقلاب نیازمند ساماندهی از طرف نهادی برای دفاع از نظام و کشور بودند در سال 58 بنیانگذار انقلاب دستور تشکیل بسیج را صادر کردند.
 
رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر نقش بسیج در حفظ و انسجام انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس و پس از آن تصریح کرد: در مورد نقش بسیج در دوران دفاع مقدس نمی‌توان تردید به دل راه داد که پیروزی‌های رخ داده بدون بسیج ممکن نبود.
 
وی ادامه داد: دوران پس از جنگ تحمیلی نیز نشان داده هرجایی کمبودی بوده یا ارگان‌های مختلفی دولتی و حاکمیتی نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند بسیج پیشقدم شده و حتی در دورترین روستاها و مناطق کشور به خدمت رسانی پرداخته است.
 
عالی‌ترین مقام قضایی استان با اشاره به اینکه یکی از مصادیق مهم تحقق عدالت، توزیع منصفانه امکانات در همه نقاط کشور است اظهار داشت: بسیج با مجموعه‌های اقماری خود در این زمینه کمک زیادی کرده است.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها