امضاء تفاهم نامه بین سازمان بسیج علمی و سازمان استاندارد امروز در نمایشگاه دستاورد های ۵ ساله بسیج صورت گرفت.
کد خبر: ۸۷۸۰۳۲۶
|
۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، تفاهم نامه ای پیرامون مشارکت بسیج علمی کشور در تدوین استانداردهای مورد نیاز سازمان استاندارد کشور، امروز شنبه ۲۹آبان ۹۵  در نمایشگاه دستاورد های ۵ ساله بسیج مستضعفین درغرفه سازمان بسیج مساجد و محلات به امضاء طرفین رسید.

گفتنی است هدف از انعقاد این تفاهم نامه تقویت اقتصاد مقاومتی و استاندارد سازی تولیدات مشاغل خانگی و واحدهای تولیدی کوچک عنوان شده است.

مطابق این تفاهم نامه سازمان بسیج برخی اختیارات سازمان استاندارد را برعهده خواهد گرفت که این مساله می تواند در هر چه بهتر جاری شدن روند استاندارد ملی در سرتاسر کشور تاثیر خوبی بگذارد.

علاوه براین، با این تفاهم نامه سازمان بسیج می تواند نسبت به ایجاد و شکل گیری شرکتهای بازرسی در زمینه استاندارد که  صلاحیت آنها از طرف سازمان ملی استاندارد تایید شده است، اقدام نماید.

زمینه دیگری که در این تفاهم نامه برای همکاری میان سازمان ملی استاندارد و سازمان بسیج در نظر گرفته شده است، کمک بسیج در زمینه کنترل کیفیت کالا و بازرسی کالا در صادرات و واردات و همچنین سرکشی به کارخانجات و تدوین استانداردهای ملی و بین المللی خواهد بود.

 

انتهای پیام/ت

ارسال نظرات