همزمان با اربعین حسینی میزبانی استان زنجان از ۷ شهید گمنام دوران دفاع مقدس

همزمان با اربعین حسینی پیکرمطهرهفت شهید دفاع مقدس دراستان زنجان تشییع می شود.
کد خبر: ۸۷۸۰۳۲۳
|
۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، "علی مهدیخانی" با اشاره به میزبانی استان زنجان از هفت شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس اظهار داشت: این شهدا همزمان با اربعین حسینی در استان تشییع و پیکر مطهرشان تدفین می شود.

وی با اشاره به اینکه این پیکر هفت شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس روز ۲۹ آبان ماه سال جاری وارد استان می شود، تصریح کرد: عصر روز شنبه از میدان سیزه میدان مراسم رسمی استقبال آغاز می شود.

این مسئول با بیان اینکه پیکر دو شهید نیز از سه راهی سلطانیه به خدابنده منتقل می شود، تصریح کرد: پس از گذر از روستاهای اطراف مراسم شب وداع با شهدا ساعت ۲۰ شب برگزار و روز یکشنبه از میدان امام حسین (ع) تا بوستان شهدای گمنام مراسم تشیع و تدفین شهدا برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه پیکر پنج شهید دیگر وارد شهر زنجان می شود و در محل سبزه میدان نماز بر پیکر شهدا توسط آیت الله خاتمی، امام جمعه زنجان خوانده می شود، افزود: شهدا از سبزه میدان تا مزار شهدای پایین زنجان تشیع می شوند.

" مهدیخانی " از برگزاری مراسم شب وداع با شهدا با حضور پیکر یکی از شهدا در حسینیه اعظم زنجان خبر داد و گفت: دو شهید گرانقدر به شهر نیک پی منتقل و پس از برگزاری مراسم استقبال ساعت ۲۰:۳۰ مراسم وداع با شهدا در مسجد جامع این شهر برگزار شده و ساعت ۹ روز یکشنبه در محل مورد نظر تدفین می شوند.

وی با بیان اینکه دو شهید نیز در ارمغانخانه پس از برگزاری مراسم استقبال و برگزاری مراسم شب وداع با شهدا در مسجد امیر المومنین (ع) این شهر مقارن به اربعین حسینی از پاسگاه انتظامی تا نقطه مشخص شده تشیع و تدفین می شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با حضور این شهدا تعداد آلاله های گمنام استان زنجان به ۵۸ شهید می رسد که از این تعداد ۴۹ شهید در ۲۲ یادمان تدفین شده اند و ۹ شهید دوران دفاع مقدس نیز در شش مزار عمومی آرام گرفته اند.

وی افزود: یکی از شهدا نیز در پادگان  امام حسن عسگری سپاه استان زنجان تشیع و تدفین می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه در مجموع استان زنجان دارای ۱۷۷ شهید مفقودالاثر است، گفت: با توجه به پیدا شدن پیکرهای شهدا در مکانی که یگان های زنجانی در آن مکان عملیات انجام داده اند، احتمالا می رود که شهدا زنجانی باشند.

انتهای پیام/گ

ارسال نظرات