خبرهای داغ:

مراسم عزاداری اربعین حسینی در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد

مراسم عزاداری اربعین شهادت سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفای ایشان، روز یکشنبه با حضور قشرهای مختلف مردم در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۰۳۰۰
|
۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، یکی از خطیبان حوزه علمیه قم در این مراسم گفت: عده ای از یاران باوفای اهل بیت(ع) پس از واقعه عاشورا در دفاع از قیام اباعبدالله الحسین(ع) به کاروان شهدای کربلا پیوستند.

حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی افزود: کسانی که با کاروان سیدالشهدا(ع) همراه شده و به شهادت رسیدند و یا کسانی که از این قافله عشق جاماندند به پنج دسته تقسیم می شوند. 

وی ادامه داد: عده ای در مدینه، برخی در مکه، افرادی در مسیر به کربلا، عده ای در صحرای کربلا و برخی نیز پس از واقعه عاشورا با حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همراه شده و یا از ایشان جدا شده و جاماندند. 

خطیب حوزه علمیه قم با بیان این که اگر نگاه دینی به مرگ داشته و مرگ را پل ارتباطی به جهان آخرت بدانیم، شهادت برای ما بسیار آسان و مطلوب خواهد بود، اظهار داشت: امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان شهات را بالاترین خیر و سعادت می دانستند، از این رو بدون هیچ ترس و واهمه ای در عاشورا جان خود را در راه پروردگار نثار کردند. 

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) پس از قیام در برابر یزید و یزدیان همواره یاران و اهل بیت(ع) خود را به تحمل و استقامت در برابر سختی ها و مصائب دعوت می کرد تا با ایستادگی و روشنگری ایشان، درخت اسلام تنومند و استوار بماند. 

حسینی قمی در پایان با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در کربلای معلی، تصریح کرد: حضور بیش از 20 میلیون از عاشقان و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در این راهپیمایی عظیم، دشمنان را متحیر ساخته و آنها از تحلیل این حرکت عاجز مانده اند. 

همزمان با فرارسیدن اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مراسم های عزاداری در شهر مقدس قم و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، بیوت مراجع عظام تقلید، تکایا و حسینیه ها و بقاع متبرکه امامزادگان(ع) برگزار شد. 

بر اساس این گزارش، مراسم عزاداری اربعین حسینی امروز از ساعت 15:30 همراه با مراسم تشییع شهدای مدافع حرم با سخنرانی حجت الاسلام حسینی قمی و مداحی مداح اهل بیت(ع) در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود. 

در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) نیز مراسم عزاداری و نوحه خوانی در غم شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان پس از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام ظهیری و مداحی مداح اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار