خبرهای داغ:
کارشناس مباحث مهدویت گفت: زیارت اربعین به ما نشان می دهد که حرکت ما شیعیان باید در مدار ولی خدا باشد. چرا که امام زمان(عج) فرموده اند: اگر شیعیان ما در پیمانی که با ما بسته اند یکدست باشند، زمان غیبت تقلیل پیدا کرده و ظهور ما زودتر اتفاق می افتد.
کد خبر: ۸۷۸۰۲۳۰
|
۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمد مهدی حائری پور امروز در جمع عزاداران اربعین حسینی با بیان اینکه از قیام عاشورا و حرکت حضرت سید الشهدا(ع) باید درس بزرگی بگیریم که با آن یک عمر زندگی کنیم گفت: بعضی حوادث در زندگی آنچنان تاثیرگذار است که انسان می تواند تمام زندگی خود را بر اساس آن حادثه بسازد.

عضو هیئات علمی مرکز تخصصی مهدویت قم، قیام عاشورا و حرکت امام حسین(ع) را انسان ساز خواند و افزود: سلام ها، درودها و نفرین هایی که به قاتلین امام حسین(ع) در زیارت عاشورا نثار می کنیم حاوی پیام بسیار مهم آمادگی برای حضور در رکاب حضرت مهدی(عج) است.

وی با استناد به حدیثی از امام باقر(ع) که فرمودند: «وقتی که امام حسین به شهادت رسیدند ملائکه نوحه خوانی کردند» گفت:‌ زیارت حرم امام حسین(ع) دو نکته دارد یکی آن که «کسی که با حسین(ع) است در دل خود آرزوی بودن با حضرت مهدی(عج) نیز دارد و این یعنی عاشورا به انتظار وصل می شود و قیام حسین(ع) تا ظهورمهدی(عج) امتداد پیدا می کند».

کارشناس مباحث مهدویت، همراه و پشت سر امام و ولی خدا حرکت کردن را دومین نکته پیام زیارت اربعین امام حسین (ع) ذکر کرد و افزود: درس بزرگ عاشورا این بود، کسانی که حسینی بودند پشت سر امام ماندند و کسانی که امروز می خواهند پشت سر حضرت مهدی(عج) باشند باید پشت سر امام قرار بگیرند و حرکت کنند.

شیعه باید بر مدار ولی خدا حرکت کند

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین به معنای بیعت مجدد با حضرت مهدی(عج) است خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین دو وجه بسیار اساسی دارد یکی «لبیک یا حسین» به این معنا که قرنهاست به پاسداشت خون تو این راهپیمایی را انجام می دهیم و دیگری، «لبیک یا مهدی» است که در زیارت عاشورا نیز به آن اشاره شده است.

حجت الاسلام حائری پور با تاکید بر اینکه دنیا باید بداند که بیست میلیون شیعه پشت حضرت مهدی(عج) است و ایشان تنها نیستند. تصریح کرد: زیارت اربعین با ما نشان می دهد که حرکت ما شیعیان باید در مدار ولی خدا باشد. چرا که امام زمان(عج) فرموده اند: اگر شیعیان ما در پیمانی که با ما بسته اند یکدست باشند، زمان غیبت تقلیل پیدا کرده و دیدار ما برکت می یابد و زمان ظهور ما زودتر اتفاق می افتد.

وی با ابراز تاسف از کسانی که در دوره ما سنگ امام حسین(ع) را به سینه می زنند ولی موقعی که بحث تولی پیش می آید فقط می خواهند به مصادیقی که در ابتدای اسلام پیش آمده توجه داشته باشند، به فرازی دیگر از زیارت عاشورا با این مضمون که «من دوست کسی هستم که امروز دوست حسین است» گفت: امروز ما از امام عصر(عج) و ولی فقیه پیروی می کنیم بخاطر اینکه آن ها تجلی بارز و دوستدار حسین(ع) هستند.

کسانی که در مقابل امام حسین(ع) ایستادند اسیر دنیاطلبی شده بودند

عضو هیئات علمی مرکز تخصصی مهدویت قم، با اشاره به این فراز از زیارت اربعین «کسی که به جایی می رسد که خون گلویش را مثل امام حسین(ع) در راه خدا می دهد عاقبت به خیر می شود، اما کسانی در مقابل امام ایستادند اسیر دنیاطلبی شده بودند»، تصریح کرد: اگر کسی امروز در مقابل ظلم آمریکا و کسانی که در لباس خادم الحرمین،«خائن به حرم» هستند، سکوت کرده و نایستد، آنها نیز اسیر دنیا طلبی شده و در ظلم آنها شریک هستند.

وی پیام دیگر پیاده روی اربعین را توجه به امام حی خواند و افزود: اگر به سمت حرم می روید باید عمق این حرکت را ببینید و بدانید شما به سوی امام حی و مهدی(عج)، حرکت می کنید پس باید به چیزهایی که امام از شما می خواهد توجه داشته باشید.

اربعین جهاد خستگی ناپذیر تا لحظه ملاقات با خدا است

حجت الاسلام حائری پور با بیان اینکه کسی که به سمت کربلا و قبر امام حسین(ع) با هدف مقدس حرکت می کند آنقدر در آن مسیر انگیزه و نشاط دارد که احساس خستگی نمی کند، خاطرنشان کرد: درس دیگر اربعین این است که کسی که به سمت خدا و ولی خدا می رود در زندگی هرگز خستگی ندارد و یک جهاد مستمر تا لحظه ملاقات با خدا مثل مولای خود انجام می دهد.

تجمع بیست میلیونی شیعیان در کربلا حماسه آفرین است

امام جمعه شاهین شهر نیز در این مراسم ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، به پیوند ناگسستنی واقعه غدیر و قیام عاشورا اشاره کرد و با بیان اینکه دین اسلام را سه واقعه مهم بعثت پیامبر، واقعه غدیر و قیام عاشورا حفظ و زنده نگه داشته است گفت: امروزه مردم دنیا بواسطه امام حسین(ع) اسلام را می شناسند و قیام عاشورا پیوندی ناگسستنی با قیام امام زمان(عج) دارد.

حجت الاسلام مرتضی ملکیان به حرکت منزل به منزل کاروان اسرای اهل بیت(ع) از کربلا به سوی کوفه و شام و سپس از شام به کربلا و مدینه در ماه صفر اشاره کرد و افزود: ماه صفر ماه حزن و اندوه اهل بیت پیامبر(ص) است.

وی ادامه داد: بر اثر نا آگاهی مردم شهر شام و تبلیغات سوء دستگاه یزید، در حالیکه اهل البیت عصمت و طهارت سه شبانه روز در پشت دروازه شام در اسارت به سر می بردند، مردم شهر شام در حال تدارک جشن و پایکوبی بودند.

امام جمعه شاهین شهر به تجمع عظیم اربعین حسینی درکربلا اشاره کرد و افزود: درحالیکه در سراسر دنیا تجمع مذهبی با نهایت یک میلیون نفر به جز مراسم حج بی سابقه است، عاشقان و شیفتگان اباعبدالله الحسین(ع) با تجمع قریب به 20 میلیونی حماسه خلق می کنند و این در دنیا بی نظیر است.

وی با بیان اینکه قیام ابا عبدالله الحسین(ع) برای اقامه امربه معروف و نهی از منکر بود خاطرنشان کرد: تجمع بزرگ اربعین حسینی مقدمه ظهور حضرت ولی عصر(عج) است و حضرت مهدی(عج) در حالی ظهور می کند که بین رکن و مقام ایستاده و پنج ندا سر می دهد«من امام قیام کننده هستم»، «من شمشیر انتقام گیرنده از قاتلین حضرت ابی عبدالله هستم»، «جد من را تشنه به شهادت رساندن، « او را روی خاک افکندند»، « حق جد من را خورده و پایمال کردند».

ارسال نظرات
پر بیننده ها