حجت الاسلام گواهی:

بسیج پشتیبان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ با بیان این که بسیج پشتیبان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است گفت: مسئولان قدر این نیروی جوان، پرانرژی و مملو از ارزش ها را بدانند.
کد خبر: ۸۷۸۰۱۲۲
|
۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت محمدرسول الله (ص)تهران بزرگ گفت: بسیج در هر نقطه ای که نیاز مردم را به لحاظ اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی احساس کند، این را تکلیف خود می داند که با تشکیل گروه ها برای رفع مشکلات وارد میدان شود.
وی با تاکید بر این که بسیج در جمهوری اسلامی جایگاه رفیع و بلندی دارد، اظهارکرد: این نهاد مردمی که امام خمینی(ره) به حق از آن به عنوان «شجره طیبه» نام برد، از الهامات الهی بود که خداوند بر دل و جان بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) قرار داد.
به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ ؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ با تاکید بر این که بسیج برای دوران دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی تشکیل نشد، افزود: امام خمینی (ره) چند ماه بعد از پیروزی انقلاب، در 5 آذرماه 1358 بسیج را بنیان نهادند.
وی اضافه کرد: تشکیل چنین سازمانی به حق توانست نظام را از خطرات حفظ کند و پایگاه عظیمی برای جمهوری اسلامی باشد.
حجت الاسلام گواهی تصریح کرد: در سال های نخست تشکیل این سازمان، بسیجیان با حضور در روستاها و مناطق محروم کارهای عظیمی در زمینه سازندگی و آبادانی مناطق محروم و رسیدگی به نیازمندان و مستمندان انجام دادند.
به گفته وی، بسیج در سال های نخست پس از پیروزی انقلاب نیز در غائله ترکمن صحرا که توسط مجاهدین خلق به راه افتاد و غائله سیستان و بلوچستان و کردستان که به دست اجانب به منظور براندازی نظام طراحی شده بود، جانانه وارد میدان شد و اقدامات قابل توجهی برای ختم این دسیسه ها انجام داد.
نماینده ولی فقیه در سپاه تهران اظهارکرد: با شروع جنگ در شهریور 59 نیروهای بسیجی به شکل منسجم و منظم در جبهه ها حضور یافتند و 36 هزار دانش آموز و 5 هزار شهید روحانی در زمره بسیجیان بودند.
وی با بیان این که بسیج در دوران بعد از جنگ در عرصه سازندگی و جریان فرهنگی و مسائل آن دوران نقش فعالی داشت، ادامه داد: در آن دوره، به نوعی شکل فعالیت های بسیج تغییر کرد و علاوه بر فعالیت نظامی، در عرصه فرهنگی و اجتماعی نیز نقش بزرگی در کمک به دولتمردان ایفا کرد.
حجت الاسلام گواهی تصریح کرد: در حال حاضر نیز بسیج همان حرکت زیبنده و نام خوشی که مردم از دوران سازندگی به یاد دارند را بدون هیچ چشم داشتی در قالب بسیج دانش آموزی، دانشجویی، طلاب، پزشکان، مهندسان و اقشار مختلف مردم ادامه می دهد.
وی اضافه کرد: امروز پزشکان، مهندسان و طلاب بسیجی با حضور در مناطق محروم و معاینه رایگان بیماران، طراحی و ساخت مساجد و مدارس و فعالیت در زمینه های کشاورزی و آب رسانی، در حقیقت همان شکل منسجم بسیج سازندگی را حفظ کرده و بدون ماموریت تعریف شده و یا دریافت حق و حقوق، هر جایی که نیاز باشد حاضر می شوند.
نماینده ولی فقیه در سپاه تهران گفت: بسیج در هیچ دوره ای مانع کار دولت ها نبوده بلکه به عنوان یک پشتوانه عمل کرده است؛ باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم چرا که بسیاری از این عزیزان حتی با هزینه خود برای ساخت مدرسه، مسجد، درمانگاه و ورزشگاه برای کمک به نیازمندان و مستضعفان اقدام می کنند.
وی تاکید کرد: چنین نیرویی با این ظرفیت در هیچ جای دنیا وجود ندارد و بسیاری به دنبال این هستند که بدانند منشاء این همدلی و انرژی از کجاست.
گواهی افزود: با تقارن هفته بسیج و سالگرد اربعین سرور و سالار شهیدان، روز یکشنبه بسیجیان همراه مردم در مراسم پیاده روی با عنوان جاماندگان اربعین از میدان امام حسین (ع) تهران و دیگر میادین به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) حرکت می کنند.
منبع ؛ ایرنا
ارسال نظرات