حرکت عظیم راهپیمایی اربعین هشداری به دشمنان،فتنه گران و گروه های تکفیری است.
کد خبر: ۸۷۸۰۰۸۵
|
۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: زیارت اربعین در مبانی معرفتی و دینی اسلام دارای جایگاه برجسته ای است و سفارشات بسیاری از سوی ائمه اطهار (ع) در خصوص زیارت اربعین ارائه شده است که حضور در کربلا در روز اربعین دارای جایگاه ویژه ای است.

حجت الاسلام مسعود صفی یاری با اشاره به اینکه سال های سال از موضوع پیاده روی اربعین غفلت شده بوده اما خوشبختانه در چند سال اخیر این حرکت شکل گرفته است،افزود:زیارت اربعین در روایات مختلف به عنوان نشانه مومن و رمز شیعه گری و ولایت مداری مطرح است.

وی اظهار داشت: در چند سال اخیر با حضور ارزشمند مردم و مسلمانان به ویژه شیعیان، مانور فوق العاده معنوی و راهپیمایی عظیم سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شکل گرفته است.

*راهپیمایی اربعین دارای کارکردهای مختلفی است

حجت الاسلام صفی یاری ادامه داد: زیارت اربعین اگر چه با حال و هوای حماسی شکل گرفته است اما به تعبیر مقام معظم رهبری دارای کارکردهای مختلفی است.

وی با اشاره به کارکرد اعتقادی و معنوی راهپیمایی اربعین، خاطرنشان کرد: اعلان موضع بسیار رسای با شکوه در برابر جریان یزیدی کارکرد سیاسی مراسم اربعین است.

این مسئول با بیان اینکه راهپیمایی اربعین در واقع نمادی از تبری و تولی است، افزود:همگامی با جریان حسینی،برائت از جریان یزیدی،انحرافی و تکفیری از کارکردهای سیاسی این حرکت عظیم محسوب می شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه از بعد امنیتی نیز راهپیمایی اربعین قابل توجه است، خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه گسترده دشمن در چند سال اخیر با استفاده از گروه های تکفیری و انحرافی به ویژه در کشورعراق با هجوم وحشیانه داعش کارکرد امنیتی زیارت اربعین و پیاده روی این مراسم با امنیت برگزار می شود.

حجت الاسلام صفی یاری با اشاره به کارکرد فرهنگی مراسم راهپیمایی رابعین، ادامه داد:تاثیرگذاری بسیار شایسته و بایسته ناشی از کارکرد فرهنگی این مراسم است.

*جلوه های بارز اخلاقی در فضای زیارت اربعین

وی ایثار،همکاری، صمیمت، همدلی و جلوه های بارز اخلاقی در فضای زیارت اربعین را ناشی از کارکرد اجتماعی این حرکت عظیم عنوان کرد و گفت: در چند سال گذشته با اجرای این حرکت در واقع زیارت اربعین احیا شده است.

این مسئول با بیان اینکه این حرکت هشداری به دشمنان،فتنه گران و گروه های تکفیری است، تصریح کرد: حرکت میلیونی مردم نماد پیوستگی، انسجام و اتحاد مسلمانان و این مراسم کنگره عظیم وحدت محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم حضور حماسی مردم با انسجام،خالصانه و صادقانه ضمن عرض ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع)،زمینه ای برای آمادگی ظهور امام عصر (عج)با شعار یالثارات الحسین بوده و زمینه گسترش عدل جهانی را محقق کند.

ارسال نظرات