خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید خوش‌اخلاقی و عفت و حیا را از مکتب امام حسین(ع) فرا بگیریم، گفت: جامعه‌ای که حیا در آن کمرنگ شود در آن دین و عقل نمی ماند بنابراین جامعه ای که حیا از آن برود همه چیز می‌رود.
کد خبر: ۸۷۸۰۰۶۹
|
۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام اسدی در تجمع عزاداران اربعین حسینی، ضمن تسلیت اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: قرآن مایه شفا است و برای هر صاحب فطرتی است که دارای فطرت خداپرستی بوده و اختصاص به شیعه دوازده امامی ندارد.

وی گفت: خدای متعال در قلب هر انسان موحدی ولو مسیحی و یهودی؛ حرارتی نسبت به حضرت حسین ابن علی(ع) قرار داده که اوج تجلی این عشق در پیاده‌روی اربعین سال به سال تجلی می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: امروز در بین پیاده‌روی‌های کربلا بین مسیر نجف و کربلا، مسیر ناصریه و کربلا، مسیر بصره و کربلا، هم سنی دیده می شود هم مسیحی و در کنار آنان شیعیان مخلصی که آن حرارت به فعلیت رسیده، دیده می‌شود اما امام حسین(ع) انتظارش این است که این حرارت فقط در دل‌ها نماند بلکه بروز و تجلی کند.

وی با بیان اینکه تجلی این حرارت همرنگ شدن با امام حسین(ع) است، افزود: وقتی حرارت امام حسین(ع) در فعل تجلی یابد انسان هم‌کفو امام حسین(ع) می‌شود.

اسدی با اشاره به اینکه رنگ امام حسین(ع) خوش اخلاقی است، گفت: امام حسین(ع) اخلاقی نیک داشت و یک انسان حسینی باید خوش اخلاق باشد و در حریم خانواده اخلاق امام حسین(ع) را اجرا کند.

وی بیان کرد: امروز از نظر مباحث تربیتی این عالی‌ترین درس است که امام حسین(ع) می دهد که اخلاق خود را نیک و حسینی کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: با امام حسین(ع) عهد و پیمان ببندیم که نسبت به اخلاق به خصوص در خانواده پایبند باشیم چراکه امروز یکی از مشکلات زندگی خانوادگی حاکم نبودن اخلاق خوش در خانواده‌ها است و قالب هنجارشکنی‌ها، نابسامانی‌ها و پرخاشگری‌ها در خیابان و جامعه زاییده بداخلاقی پدران در خانه است.

وی خاطرنشان کرد: درسی را که بانوان باید از مکتب امام حسین(ع) فراگیرند، مسئله عفت و حیا است، جامعه‌ای که حیا در آن کمرنگ شود در آن جامعه دین و عقل نمی ماند بنابراین جامعه ای که حیا از آن برود همه چیز می رود.

اسدی از قول یک دانشمند مسیحی بیان کرد: این شمر نیست که سر امام حسین(ع) را از تن جدا کرده، بلکه این حسین ابن علی(ع) است که سر ظلم را از تن جدا کرده است.

وی یادآور شد: امروز تمام آزادگان جهان که محدود به یک فرقه و شریعت نیستند نسبت به امام حسین(ع) در اوج احترام صحبت می‌کنند و دشمنان این را می بینند و به برکت جوانان شما در حال انزوا هستند و مأیوس شده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امروز این امنیتی که در مسیر پیاده روی کربلا حاکم است در هیچ زمانی حاکم نبود و این به برکت فرزندان شماست و خوشا به حال کسانی که حرمت ماه محرم و صفر را نگاه داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات