خبرهای داغ:
معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

ایمنی مدارس مطالبه ای جدی است/ 30 درصد مدارس کشور نیازمند مقاوم سازی، تخریب و بازسازی هستند

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: 30 درصد مدارس کشور نیازمند مقاوم سازی، تخریب و بازسازی هستند که از این میزان 20 درصد نیازمند مقاوم سازی و 10 درصد نیازمند تخریب برای بازسازی دوباره هستند.
کد خبر: ۸۷۸۰۰۵۰
|
۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مرتضی رئیسی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر در میاندوآب با بیان اینکه حضور خیرین در امر مدرسه سازی یکی از نقاط برجسته وحائز اهمیت است، اظهار کرد: امسال با فعالیت های انجام گرفته توسط مجمع خیرین مدرسه ساز و مشارکت مردمی، میزان مشارکت خیرین نسبت به سال گذشته 1/5 برابر شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: تلاش ما این هست تا نقش و حضور خیرین در ساخت فضای آموزشی افزایش پیدا کند و در این زمینه نیز یک خیر اهل هرمزگان در نظر دارد تا 100 مدرسه در نقاط محروم روستایی کشور احداث کند.

وی با بیان اینکه 9 مدرسه با 60 کلاس درس سهم آذربایجان غربی از این 100 مدرسه است، گفت: کلنگ ساخت نخستین مدرسه، در آذربایجان غربی و در روستای سرچنار شهرستان میاندوآب به زمین زده شد.

رئیسی با اشاره به اینکه مجمع خیرین نشان داده که اگر مشکلات را شفاف با مردم در میان بگذارید، مردم در حل آن مشارکت می کنند، تصریح کرد: امسال مجموع تعهدات خیرین مدرسه ساز در کشور هشت هزار و 400میلیارد ریال است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه هم اکنون بیش از یک هزار و 500فضای آموزشی در کشور با منابع غیردولتی در حال اجراست، اظهار کرد: اگر حضور خیرین نبود، مشکلات آموزش و پرورش در تامین فضای آموزشی ایمن و تجهیزات چند برابر امروز بود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد منابع آموزش وپرورش در بخش عمرانی بوده و معطوف به ایمنی مدارس است، گفت: 30 درصد مدارس کشور نیازمند مقاوم سازی، تخریب و بازسازی هستند که از این میزان 20 درصد نیازمند مقاوم سازی و 10 درصد نیازمند تخریب برای بازسازی دوباره هستند.

رئیسی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در برنامه ششم به معضل مدارس غیرایمن برای همیشه پایان داده شود، افزود: ایمنی مدارس یک مطالبه جدی در نظام تعلیم وتربیت، دانش آموزان و فرهنگیان است که امیدواریم به دست به دست هم دادن دولت و مجلس حل شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار