خبرهای داغ:
مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور ارومیه:
مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور ارومیه گفت: متاسفانه در عرصه‌های فرهنگی جهت‌گیری درست و مناسب وجود ندارد.
کد خبر: ۸۷۸۰۰۴۵
|
۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حسین کیقبادی اظهار داشت: بارها گفته شده است در مباحث فرهنگی هدایت کلی وجود ندارد و فعالان این عرصه حرکت نظام‌مندی ندارند.

وی با اشاره به اینکه اما مشکلات موجود فقط به این موضوع مربوط نمی‌شود، ادامه داد: سازمان‌ها، ادارات و نهادهای پراکنده‌ای که متولی فرهنگ شهر و استان هستند باید به معنای واقعی پاسخگوی عملکرد ضعیف‌شان باشند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه جای سوال از دست‌اندرکاران این عرصه وجود دارد که بودجه‌های این حوزه را در چه راهی صرف کرده‌اند، ادامه داد: همچنین چند درصد این بودجه را در مسیر تحقق بخشیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی هزینه کرده‌اند.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور ارومیه با انتقاد از تعداد زیاد کنسرت‌هایی که در چند سال اخیر برگزار می‌شود، اضافه کرد: جای سوال وجود دارد این سری اقدامات واقعا چه کمکی به رشد فرهنگ می‌کند.

*نهادهای متولی فرهنگ اثر محسوسی در جامعه ندارند

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی باید برای ثمربخشی بیشتر فعالیت‌های فرهنگی و دینی در مناطق شهری و روستایی قدم بردارد، گفت: همچنین باید شهرداری ارومیه به‌طور خاص بخش فرهنگی آن برای بحث فرهنگ شهر با احساس مسؤولیت وارد شود.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: در شهر محبان اهل‌بیت(ع) به اندازه جشنواره انگورشان به نیمه‌شعبان توجه نمی‌کنند و اگر کردند به‌صورت آشکار آن را به تحریف بکشند باید سر به بیابان گذاشت.

کیقبادی با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید گزارشی از اثرات اقدامات‌ صورت گرفته به مردم شهیدپرور ارائه دهد، گفت: همچنین تلاش بر این باشد که اقدامات این ستاد از خروجی مفیدی برخوردار شود.

*برای تقویت فرهنگ عمومی باید از روش‌های جدید استفاده کرد

وی ادامه داد: وضعیت مغازه‌ها، خیابان‌ها، دانشگاه‌ها و غیره نشان‌دهنده این است که مسیر کنونی به بن‌بست رسیده پس باید از روش‌های نو و بکر استفاده کرد.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور ارومیه بیان داشت: در بحث رابطه بین روحانی مساجد و هیات‌امنا، در وضعیت کنونی که تعیین هیات امناء عملا در اختیار روحانی قرار گرفته مشکلاتی متصور است که باید برای حل آنها اقدام کرد.

ارسال نظرات