فرمانده سپاه بوکان: تجمع ۵۰۰۰ نفری بسیجیان مدافعان حرم در سالن میلاد این شهرستان در هفته بسیج برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۸۰۰۴۱
|
۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سرهنگ علیرضا مظاهری در نشست خبری خود با خبرنگاران این شهرستان با گرامیداشت یاد و نام شهدای مدافع حرم و شهدای انقلاب اسلامی و با تبریک هفته بسیج به تبیین اهمیت نقش رسانه در روشنگری مسائل مختلف پرداخت و اظهار داشت: رسانه در تمامی مسائل از جمله سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باید نقش روشنگری ایفا کند.

مظاهری با بیان نقش عمار یاسر در زمان امام علی (ع) گفت: 9 صفر سالروز شهادت عمار یاسر یار بصیر و اگاه امام علی (علی) است که در آن زمان رسالت روشنگری را بر عهده داشتند و کسانی مانند اشعث جرات عرض اندام را نداشتند و اکنون هم اگر رسانه نبود و روشنگری نمی‌کرد این امنیت برقرار نبود.

وی افزود: اگر رسانه‌ها به درستی روشنگری نکنند دشمن راه غلط را برای کشور ترسیم می‌کند و تاریخ هم نشان داده هر جا رهبر و امام عمار داشته باشند موفق می‌شود به همین دلیل مقام معظم رهبری فرموده‌اند عین العمار، پس رسانه‌ها باید طوری عمل کنند که راه را باز کنند.

فرمانده سپاه بوکان تصریح کرد: اگر رسانه‌ها رسالت خود را به درستی انجام دهند و روشنگری کنند مسئولان هم از افشاگری و دروغ گفتن می‌ترسند و گزارش دروغ هم نمی‌دهند.

مظاهری با تشریح برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان بوکان اظهار داشت: همانطور که امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری فرموده‌اند بسیج مربوط به یک قشر و یا فرد خاص نیست بلکه بسیج نهادی مردمی است و همه می‌توانند وارد شوند ولی باید انقلابی باشند.

وی گفت: 70 برنامه در هفته بسیج در بوکان اجرا می‌شود و هدف از اجرای این برنامه‌ها تقویت روحیه بسیج، روشنگری، اهمت کار جهادی و تحقق شعار سال یعنی اقدام و عمل است.

فرمانده سپاه بوکان افزود: در مسیر محرومیت‌زدایی برنامه‌هایی مانند افتتاح خانه عالم‌ و خانه ایتام روستای تازه قلعه، تعمیر و بازسازی مسجد جامع امیرآباد، مسجد حضرت فاطمه (س)، مسجد روستای شهریکند که در مجموع برای آنها دو میلیارد ریال هزینه شده در دست اقدام است.

مظاهری گفت: سه میلیارد ریال برای خود‌اشتغالی در راستای اقتصاد مقاومتی در اختیار مردم و بسیجیان عزیز در زمینه‌هایی مانند خیاطی، قالی بافی، دامداری و زنبورداری قرار داده شده که به صورت مستقیم برای 25 نفر و غیر مستقیم برای 75 نفر اشتغال ایجاد کرده و دو میلیارد ریال دیگر هم در شرف پرداخت به متقاضیان است.

فرمانده سپاه بوکان با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته بسیج در این شهرستان تصریح کرد: یادواره فصلی شهدا، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با 37 خانواده شهید به مناسبت سی و هفتمین سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، تجمع 5000 نفری بسیجیان به عنوان مدافعان حرم، برگزاری مسابقات ورزشی، حضور در نماز جمعه، ارائه خدمات درمانی رایگان در طول هفته بسیج توسط بهداری سپاه در قالب 9 اکیپ در مناطق روستایی و درمانگاه در داخل شهر از مهمترین برنامه‌های در دست اجرای سپاه شهرستان در طول هفته بسیج است.

ارسال نظرات