سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از قرائت زیارت اربعین در بقاع متبرکه استان سمنان خبر داد و گفت: بصیرت حسینی مردم را در اجتماع کربلا گرد آورده است.
کد خبر: ۸۷۸۰۰۱۳
|
۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام روح‌الله عرفانی امروز همزمان با اربعین حسینی اظهار داشت: امروز همزمان با اربعین شهادت سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، آیین زیارت اربعین در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان استان سمنان برگزار می‌شود.

وی زیارت مخصوص امام حسین (ع) در روز اربعین را دارای ارزش و اهمیتی خاصی دانست که هر ساله از سوی مومنان مورد توجه قرار می‌گیرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنانادامه داد: بر اساس توصیه امام حسن عسکری (ع) که در روایات و احادیث موجود نقل شده، شیعیان توجه ویژه‌ای به انجام زیارت اربعین باید داشته باشند و از این‌رو، امروز بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان استان سمنان پذیرای عاشقان حسینی هستند.

عرفانی بیان کرد: اهمیت اجتماع اربعین در کربلای معلی از جهات مختلفی بسیار زیاد است و در سال‌های گذشته شاهد بودیم که شیعیان عراقی سعی می‌کنند در روز اربعین خود را به کربلا برسانند؛ اما در چند سال اخیر، این حرکت جهانی و میلیونی شده است.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر با تلاش‌ها و فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته در ارتباط با اهمیت زیارت اربعین و حضور در آیین اربعین در کربلای معلی، شیعیان دیگر کشورها نیز حضور گسترده‌ای در اربعین حسینی دارند و غالباً بخشی از مسیر را به همراه شیعیان عراق پیاده طی می‌کنند؛ امسال حتی شاهد بودیم، غیرمسلمانان نیز در این مراسم حضور داشتند.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: راهپیمایی اربعین یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات شیعیان به شمار می‌رود که نشان‌دهنده زنده بودن بصیرت حسینی و شور و شعور انقلابی در مردم است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها