برگزاری آئين اختتام "دومين نشست تخصصي و مسابقه ملي طراحي صنعتي در صنايع دستي" در زنجان

آئين اختتامییه "دومين نشست تخصصي و مسابقه ملي طراحي صنعتي در صنايع دستي" در زنجان به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۷۷۹۹۴۲
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در مسابقه ملي طراحي صنعتي در صنايع دستي ، 95 نفر از اساتید و دانشجویان 9 دانشگاه کشور حضور داشتند و دانشجویان در قالب 28 تیم روز جمعه در دانشگاه زنجان به رقابت پرداختند.

اساتيد و دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران، علم و صنعت، الزهراء، هنر تهران، هنر پارس، هنر اسلامی تبريز، سمنان، اصفهان و پرديس تهران 27 ام و 28 ام آبانماه براي شركت رد مسابقه ملي طراحي صنعتي در صنايع دستي در زنجان گرد هم آمدند.

در اين مسابقه سارا طراوتي – مهسا قلي پور از دانشگاه الزهرا رتبه اول، مهدي داور پناه – امين بخشي از دانشگاه سمنان رتبه دوم و نسيم صورتي – مريم اسكندري از دانشگاه الزهرا رتبه سوم را به دست آوردند.

هيئت داوران دومين مسابقه ملي طراحي صنعتي در صنايع دستي چهار تيم را نيز شايسته تقدير دانست و بدين ترتيب عاطفه سعيدي زاده – فاضله راستي – مهدي كاوياني – احسان سيد احمد از دانشگاه هنر تهران رتبه چهارم ، دانيال سعيدي – محمد امين طاهري از دانشگاه علم و صنعت رتبه پنجم ، آرين داوديان – مينا حجازي – سيد احمد ميري – سينا حسنلو از دانشگاه تهران رتبه ششم و حامد قرباني – الهام افضلي – فاطمه شيخ احمدي از دانشگاه علم و صنعت رتبه هفتم را كسب كردند.

هدف از برگزاري "دومين نشست تخصصي و مسابقه ملي طراحي صنعتي در صنايع دستي" بررسي طرح هاي جديد در حوزه صنايع دستي و ورود طراحان صنعتي ايران به بخش صنايع دستي در راستاي ايجاد و رونق بازارهاي جديد براي این محصولات بود.

برنامه های روز اول شامل بازدید از آثار تاریخی و کارگاه های تولید صنایع دستی زنجان و نیز برگزاری نشست تخصصی نقش طراحی صنعتی در توسعه بازارهای صنایع دستی بود.

در روز دوم، مسابقه ملی طراحی صنعتی در صنایع دستی با حضور 28 تیم برگزار شد. داوری اين دوره از مسابقه ملي طراحي صنعتي در صنايع دستي را هفت تن از اعضاي هيئت علمي و اساتيد دانشگاه هاي كشور و پنج تن از اساتید صنايع دستي به عهده داشتند.

طرح های منتخب دومین مسابقه ملی طراحی صنعتی در صنایع دستی تا تولید نهایی و عرضه در بازار، توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان حمایت خواهد شد و نیز در دانشگاه های دیگر معرفی و به نمایش گذاشته می شوند.

گفتني است نخستين نشست تخصصي و مسابقه ملي طراحي صنعتي در صنايع دستي سال گذشته در زنجان با حضور هشت دانشگاه كشور برگزار شد .

ارسال نظرات
آخرین اخبار