بومیان آمریکا در تظاهرات خود نسبت به سیاست‌های دولتمردان این کشور در تضییع حقوقشان پلاکاردی از بیانات امام خامنه‌ای در رابطه با ظلم دولت آمریکا در حق بومیان را حمل کردند.
کد خبر: ۸۷۷۹۹۳۸
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، در روزهای گذشته و به‌دعوت گروه "مریلند در کنار «استندینگ راک»" از مردم ایالت مریلند, بیش از صدها نفر از بومیان  و مسلمانان آمریکایی در اعتراض به ساخت خط لوله انتقال نفت از طریق رودخانه «میسوری» که باعث آلودگی این رودخانه خواهد شد، کنار اقیانوس اطلس در شهر آناپولیس پایتخت ایالات مریلند تجمع کردند و دست به تظاهرات زدند.



در این تظاهرات افراد پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته بود: "ما نفت را نمی‌توانیم بخوریم, زمین را حفاظت کنید, آب باارزش است, ساخت خط لوله نفتی ممنوع, آب زندگی است". مسلمانان نیز با بنری که روی آن نوشته بود: "مسلمانان در کنار بومیان ایستاده‌‌اند"، به حمایت از این تظاهرات پرداختند.



اما یکی از نکات قابل توجه در این تظاهرات حمل پلاکاردهای بیانات امام خامنه‌ای در مورد ظلم دولتمردان آمریکا به بومیان این کشور توسط معترضین بود.به گزارش تسنیم، مضمون این نوشته این است: «هنگامی که شما به تاراج سرزمین‌های بومی ادامه داده و بومیان را سرکوب می‌کنید چگونه به خود جرأت می‌دهید که از آزادی و برابری صحبت کنید. آیت‌الله خامنه‌ای».



ارسال نظرات