خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 گفت: به منظور خدمات رسانی بهینه به زائران مراسم اربعین حسینی، بهسازی، پاکسازی و فضاسازی های مناسبتی در مسیر پیاده روی انجام شده است.
کد خبر: ۸۷۷۹۹۳۴
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سید احمد صفوی با اشاره به اینکه مسیر پیاده روی زائران مراسم اربعین حسینی از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت  عبدالعظیم (ع) است گفت: خیابان های فدائیان اسلام، کمیل، شهید رجایی، ورامین، شهید غیوری، بلوار سلمان فارسی از جمله مسیرهای پیاده روی اربعین حسینی هستند و اقدامات ترافیکی، عمرانی ،خدمات شهری و اجتماعی برای خدمات رسانی بهینه به زائران پیش بینی شده است.

صفوی با اشاره به آماده سازی امکانات رفاهی، عمومی و خدماتی و بهسازی،زیباسازی و پاکسازی معابر منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: با اجرای روکش اساسی و لکه گیری آسفالت، نهرسازی و جدولبندی ، بهسازی و مناسب سازی خیابانهای فدائیان اسلام و امام حسین (ع) انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اکیپ های خدمات شهری برای پاکسازی مستمر مسیر حرکت در آماده باش خواهند بود، واکاری و کاشت عرصه های فضای سبز در مسیر راهپیمائی ، رنگ آمیزی و پاکسازی آبنماهای میادین ، رنگ آمیزی المانهای شهری و ترافیکی، حذف زوائد فیزیکی، رفع نقص و نظافت سرویسهای بهداشتی ، لایروبی و شستشوی کانالها، طعمه گذاری و انسداد منافذ، شستشوی کیوسکها، نظافت و رفت و روب معابر و المانهای شهری را از اقدامات انجام شده در راستای پاکسازی و زیباسازی معابر عنوان کرد.

شهردار منطقه به زیباسازی و آراستگی محورهای راهپیمائی اشاره کرد و گفت: با نصب پرچم های سیاه ،بنرهای اطلاع رسانی و برچسب های اسماء الهی در مسیر راهپیمائی و همچنین پوشش تلویزیونهای شهری در 5 نقطه پرتردد منطقه با پیامهای اربعین ؛فضاسازی مناسب این ایام صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای بهینه طرح پسماندها و جمع آوری زباله ها تصریح کرد: غرفه های فرهنگی و پذیرایی با مشارکت نهادها و سازمان های دولتی و مردم نهاد مستقر خواهد شد و خودروهای حمل زباله و ویژه جمع آوری پسماندهای خشک ،جانمایی مخازن و اکیپ های جمع آوری پسماند خشک در مجاورت تمامی ایستگاه ها، توزیع نایلونهای جمع آوری زباله ، لیوانهای یکبارمصرف و بروشورهای اطلاع رسانی در طول مسیر پیش بینی شده است.

وی افزود: همچنین 3 غرفه با مشارکت کانونهای محیط زیست در طول مسیر راهپیمائی جانمائی شده است و آموزش و فرهنگ سازی در خصوص مضرات استفاده از ظروف یکبار مصرف پلیمری و ترغیب به جایگزینی ظروف گیاهی انجام می شود.

صفوی با اشاره به اینکه ایستگاه های فرهنگی و صلواتی زائران با همکاری ادارات شهری و ظرفیت های بومی و محلی منطقه 20 در مسیر پیاده روی  پیش بینی شده است اظهار داشت: با هدف ترویج فرهنگ اهدای خون ؛پایگاه سیار انتقال خون در مترو شهرری مستقر خواهد شد و با استقرار تیم پزشکی ، آزمایش های اولیه و معاینات لازم قبل از اهدای خون از داوطلبین انجام خواهد شد.

وی به اعمال محدودیت های ترافیکی در 26 مقطع اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و معابر فرعی منتهی به خیابان فدائیان اسلام حدفاصل میدان بسیج مستضغفین (سه راه ورامین) تا میدان شهرری از ساعت 24 روز شنبه تا پایان مراسم پیاده روی اشاره کرد و افزود:تدابیر لازم برای برگشت راهپیمایان با پیش بینی دستگاه های ون و اتوبوس در ضلع جنوب و شرق حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و میدان شهرری در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات