کتاب «سوره شناسی » نقد و بررسی شد

همزمان با هفته کتاب، کتاب «سوره شناسی » نقد و بررسی شد.
کد خبر: ۸۷۷۹۹۲۰
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نشست گروه علوم قرآن و حدیث عصر کتاب زنجان، شامگاه پنجشنبه برای نقد و بررسی کتاب « سوره شناسی، روش تحقیق ساختاری در قرآن کریم» در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی سهروردی برگزار شد.

در این نشست که با شرکت شماری از علاقه مندان، پژوهشگران و چهره های فرهنگی و دانشگاهی برگزار شد، کتاب «سوره شناسی، روش تحقیق ساختاری در قرآن کریم» با حضور حسین مرادی زنجانی، یکی از مولفان کتاب و زین العابدین صفوی، عضو هیأت علمی گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی زنجان، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

کتاب «سوره شناسی، روش تحقیق ساختاری در قرآن کریم» تألیف محمدعلی لسانی فشارکی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و حسین مرادی زنجانی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان است که توسط انتشارات نصایح قم، در مهر سال گذشته منتشر و روانه بازار شد.

این کتاب در قطع وزیری، با شمارگان یک هزار نسخه و با قیمت 120 هزار ریال عرضه شده است.

بنا بر آنچه در مقدمه کتاب آمده است، سوره شناسی که همان 'قرآن‌شناسی سوره به سوره' است، یکی از بایسته‌ترین انواع علوم قرآنی و یکی از شایسته‌ترین حوزه‌های مطالعات نوین قرآنی است.

در فضای مطالعات سوره‌شناختی، شخص پژوهشگر و محقق، با قرآن به‌عنوان یک کتاب چند صد صفحه‌ای با تقسیمات قالبی نه محتواییِ اجزاء و احزاب و اعشار و اخماس برخورد نمی‌کند، بلکه قرآن قرآن کریم برای او مجموعه‌ای است متشکل از ۱۱۴ سوره کوچک و بزرگ و ۵۵۵ زیرسوره یا واحد موضوعی یا رکوع، که سوره به سوره و واحد به واحد مورد بررسی و مطالعه و تدبر و استفاده قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات