خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: 920 اکیپ دو نفره بسیجی به مدت 3 روز در قالب اردوهای جهادی برای واکسیناسیون طیور به روستاها عازم می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۷۹۸۴۱
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان،سردار حسن شاهوارپور امروز در نشست خبری هفته بسیج با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: به دلیل وضعیتی که در روزهای نخست پیروزی انقلاب به وجود آمده بود، بسیج به‌عنوان یک ظرفیت مردمی با تدبیر امام راحل پایه‌گذاری شد و در آغاز جنگ تحمیلی یکی از چشمه‎های حضور بسیج برای مردم نمایان شد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه یکی از کارهای خوب بسیج در دهه اخیر رویکرد محرومیت‌زدایی آن است، گفت: حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم هرساله با افزایش روبه‌رو می‌شود و اکثریت این گروه‌ها به‌صورت خودجوش به مناطق محروم می‌روند.

وی با بیان اینکه اکثر این نقاط به دلیل مشکلات اعتباری از حداقل‌ها محروم بودند، عنوان کرد: گروه‌های بسیجی باروحیه جهادی خود به این نقاط عازم می‌شوند و این فرهنگ بسیجی امروز برای پیشرفت کشور موردنیاز است.

سردار شاهوارپور با اشاره به برنامه‌های سپاه حضرت ولیعصر در هفته بسیج بیان کرد: هفته بسیج از یکشنبه 30 آبان با شعار بسیج انقلابی و خدمت گذار آغاز می‌شود و برای روزهای دیگر شعارهایی مانند بسیج، پژواک ندای زینب(س)، بسیج، انقلابی گری و ظلم‌ستیزی، بسیج، انقلابی گری و پیشرفت، بسیج، انقلابی گری و کارآفرینی، بسیج انقلابی گری و ایثار، بسیج، انقلابی گری و اقتدار جهانی، بسیج، انقلابی گری و مبارزه با اشرافی گری و فساد انتخاب‌شده است.

وی افزود: مشارکت در راهپیمای اربعین، خطبه‌خوانی اربعین، سخنرانی در مدارس، برگزاری جشنواره‌های علمی در مدارس علمیه و دانشگاه‌ها، حضور نخبگان برای سخنرانی در حوزه‌های علمیه،برگزاری نمایشگاه‌ صنایع تبدیلی، حضور کارگاه‌های کارآفرینی، افتتاح طرح‌های اقتصاد مقاومتی، تجمع بسیجیان در نمازهای جمعه و برگزاری یادواره‌های شهدا ازجمله برنامه‌های سپاه در این هفته است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان عنوان کرد: به غیر از برنامه‌های محوری یک‌صد برنامه جانبی در پایگاه‌های مختلف بسیج برای انتقال فرهنگ بسیجی برگزار می‎شود.

وی با بیان اینکه 920 اکیپ دو نفره به مدت 3 روز در قالب اردوهای جهادی برای واکسیناسیون طیور به روستاها عازم می‌شوند، گفت: اکثر روستاهای خوزستان توسط این جهادگران تحت پوشش قرار می‌گیرند.

سردار شاهوارپور با اشاره به نهال‌کاری بسیجیان در کانون‌های گردوغبار اظهار داشت: طرح‌های محیط زیستی و پزشکی در اولویت برنامه‌های بسیج هستند و 139 پزشک در سال 95 حدود 44 هزار نفر را ویزیت کردند.

وی با بیان اینکه 630 پسر و 230 خواهر به مناطق محروم اعزام شدند، گفت: این افراد در قالب 30 گروه جهادی جهت ساخت خانه‌های عالم و تکمیل خانه محرومان به مناطق محروم اعزام شدند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه یکی از کارهای بسیج در اقتصاد مقاومتی قطب بندی شهرستان‌ها است، اظهار داشت: با توجه به سوابق و تناسب آن شهرستان با صنایع مختلف قطب بندی کردیم و 320 میلیارد ریال برای این طرح‌ها در سال 95 در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مرحوم ندایعلی به صورت تخصصی مسئول هماهنگی این کارها بودند، گفت: ایشان در 15 شهرستان کارها را به پایان رساندن و برای مثال در شادگان در بسته بندی خرما و صنایع جانبی خرما اعتبارات را به این سمت سوق دادیم.

سردار شاهوارپور افزود: سقف وام‌های اقتصاد مقاومتی 30 میلیون تومان است و در قالب تعاونی بستگی به کارگاه به هر نفر تا سقف 30 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها