طرح سفیران سلامت در 5 مدرسه دیشموک با حضور مسؤولان مرکز بهداشت درمان و آموزش و پرورش این شهر اجرا شد.
کد خبر: ۸۷۷۹۸۰۹
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸

طرح سفیران سلامت با همکاری آموزش و پرورش دیشموک و مرکز بهداشت درمانی با حضور مسؤولان در مدرسه متوسطه اول دخترانه حجاب دیشموک افتتاح شد.

در این افتتاحیه که برخی مسؤوولان و دانش‌آموزان دختر متوسطه اول با برگزاری نمایشگاهی از مواد غذایی سنتی سالم جهت استفاده دانش‌آموزان در خصوص تاکید مسؤولان بر توجه ویژه افراد نسبت به وضعیت سلامت خود، خانواده خود و افراد جامعه این توصیه شد.

رئیس آموزش و پرورش دیشموک اظهار کرد: اجرای طرح سفیران سلامت که برنامه‌ای مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت می‌باشد طی سه سال متوالی در مدارس شهر دیشموک در حال اجرایی است.

وی اذعان کرد: طرح سفیران سلامت امسال در مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم در حال اجرا است و به عنوان نمادین در 5 مدرسه شهر دیشموک افتتاح شد.

علیرضا افروغ گفت: ده درصد از دانش آموزان هر مدرسه در اجرای این طرح سهیم هستند و برنامه‌های آموزشی را در سطح مدرسه و خانواده خود ارائه می‌دهند.

رئیس آموزش و پرورش دیشموک گفت: طرح سفیران سلامت کمکی است به سلامت افراد و دانش‌آموزان در هر مدرسه و در منطقه دیشموک در 5 مدرسه در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: دانش‌آموزان انتخاب شده در اجرای طرح سفیران سلامت هم در خانه و در مدرسه آموزش‌هایی در رابطه با مواد غذایی سالم، بهداشت فردی و بهداشت محیط بیماری‌ها را به خود دانش‌آموزان و خانواده‌های خود آموزش می‌دهند.

افروغ متذکر شد: مهم‌ترین وظیفه دانش‌آموزان طرح سفیران سلامت آموزش‌های بهداشتی در حوزه بهداشت و سلامت، بهداشت جسمی و روحی در مدرسه است. 

ارسال نظرات