در اولین روز از هفته بسیج مسئولین ادارات شهرستان وبسیجیان با امام جمعه دیدار کردند.
کد خبر: ۸۷۷۹۷۳۴
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر:حجت الاسلام طالبیان دراین دیدار درمورد فضیلت زیارت اربعین وبسیج سخنانی را ایراد نمود.

حجت الاسلام طالبیان در مورد فضیلت زیارت اربعین گفت: متن زيارت اربعين هم ازسوى حضرت صادق عليه‌السلام انشاء شده و با داشتن آن مضامين عالى‌، شيعيان را از زيارت‌آن حضرت در اين روز برخوردار مى‌کند.

طالبیان افزود: اهميت خواندن زيارت اربعين تاجايى است که از علائم شيعه دانسته شده است‌، درست آن گونه که بلند خواندن بسم‌الله در نماز و خواندن پنجاه و يک رکعت نماز در شبانه روز درروايات بيشمارى‌، از علائم شيعه بودن عنوان شده است.‌

زيارت اربعين در «مصباح المتهجد» شيخ طوسى و نيز «تهذيب الاحکام» وى به نقل ازصفوان بن مهران جمال آمده است.‌ وى گفت که مولايم صادق(ع‌) فرمود: زيارت اربعين که بايد وقت برآمدن روز خوانده شود چنين است..... اين زيارت‌، به جهاتى مشابه برخى از زيارات ديگر است‌، اما از آن روى که‌مشتمل بر برخى از تعابير جالب در زمينه هدف امام‌حسين از اين قيام است‌، داراى اهميت ويژه مى‌باشد. در بخشى از اين زيارت در باره هدف امام حسين‌(ع‌) از اين نهضت آمده است... «و بذل مهجته فيک ليستنقذ عبادک من الجهاله ‌و حيره الضلاله...‌ و قد توازر عليه من غرته الدنيا و باع حظه بالارذل الادني.»

خدايا، امام حسين(ع‌) همه چيزش را براى نجات بندگانت از نابخردى وسرگشتگى و ضلالت در راه تو داده در حالى که مشتى فريب خورده که انسانيت‌ خود را به دنياى پست فروخته‌اند بر ضد وى شوريده آن حضرت را به‌شهادت رساندند.

نخست آن که برخى از رواياتى که در باب زيارت امام حسين(ع‌) در کتاب کامل الزيارات‌ ابن قولويه آمده‌، گريه چهل روزه آسمان و زمين و خورشيد و ملائکه را بر امام‌حسين(ع‌) يادآور شده است.‌ (اربعين شهيد قاضى‌، ص ۳۸۶)
امام جمعه در پایان حضور پررنگ مردم شهید پرور اشکذر درپیاده روی اربعین تقدیر وتشکر کرد.
ارسال نظرات