مسئول ناجیه بسیج دانشجوییسپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت :امسال در هفته بسیج برای نخستین بار تعداد 53 نفر از بسیجیان دانشجو به دیدار با مقام معظم رهبری اعزام می شوند
کد خبر: ۸۷۷۹۶۹۶
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان ، علیرضا کیخا ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان که به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهید محسن خزایی، اظهار کرد: شهید خزایی مجاهد رسانه ای بود و شهادت بهترین هدیه‌ای بود که نصیبش شد.

مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان افزود: رسانه‌هایی که مدعی بی‌طرفی هستند در اقدامی آشکار دست به بزرگترین سانسور خبری می‌زنند اربعین متعلق به همه ادیان است و شاهد هستیم که از استان ما 40 نفر از علما شرکت کردند و نشان از عظمت این مراسم بزرگ دارد.

این مسؤول ادامه داد: شعار راهپیمایی اربعین ختم به نجف و کربلا نمی‌شود بلکه عظمت آن امروز تا مرزهای شرقی ایران هم رسیده است.

وی با بیان اینکه امروز از میرجاوه تا کربلا همه درحال خدمات‌رسانی به زوار هستند، گفت: بسیج از دل مردم است و بسیج مستضعفین برای حفظ ارزش‌های نظام ایجاد شده است.

کیخا با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس بیشترین نقش رو بسیج ایفا کرده است، بیان کرد: بسیج دانشجو و طلبه تنها قشری است که امام (ره) آن را پی‌ریزی کرده‌اند

مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان افزود: دشمن برای عرصه نظامی تلاش نمی‌کند و تلاش در عرصه‌های فرهنگی است و امام بسیج دانشگاه و طلبه را به همین منظور ایجاد کرده است.

این مسؤول ادامه داد: انقلاب اسلامی پایه‌ای دارد به نام استکبار ستیزی که همیشه در راستای بنیان این پایه گام برداشته است.

وی گفت: بیش از 60 مرکز بسیج دانشجویی در سیستان و بلوچستان فعال است که امسال نیز بسیج دانشجویی در عرصه‌های علمی فرهنگی دانشجویی سیاسی فعالیت می‌کند.

مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان بیان کرد: راه‌‍اندازی کنگره شهدای دانشجو نیز از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی بسیج دانشجویی بوده است.

این مسؤول افزود: تمرکز بر اقتصاد مقاومتی از محورهای اساسی است که پژو هشکده شهید علی یزدانی در روز دوم اذر در زاهدان راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: بیش از 400 نفر از دانشجویان اهل سنت سال گذشته به اردوی راهیان نور اعزام شده اند که امسال تلاش این رقم افزایش خواهد یافت.

کیخا ادامه داد: تقویت روحیه مطالبه‌گری از دیگر موضوعاتی است که بسیج دانشجویی به آن توجه دارد.

وی با تاکید بر تقویت نهضت روشنگری در دانشگاه‌ها و توجه به آزاداندیشی، گفت: بسیج دانشجویی به سمت جریان‌های سیاسی حرکت نمی‌کند و وابستگی به جریان سیاسی ندارد.

مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان بیان کرد: از سال 94 تاکنون اردوهای جهادی بسیج دانشجویی اصلی‌ترین قشری است که در بسیج فعالیت می‌کند و انسجام گروه‌های جهادی  زبانزد است.

وی با بیان اینکه 8 مدرسه توسط گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی ایجاد شده است، افزود: ساخت مدرسه پنج کلاسه با زیر بنای 140 متر در میرجاوه نیز از دیگر اقدامات بسیج دانشجویی بوده است.

کیخا گفت: 30خانه محروم توسط بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان احداث شده است.

وی بیان کرد: امسال در هفته بسیج 53 نفر از بسیجیان دانشجو به دیدار با مقام معظم رهبری اعزام می شوند.

ارسال نظرات