خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید گفت: در مراسم اربعین به وضوح می‌بینیم طبق وعده حق، با همه کارشکنی‌هایی که عباسیان و امثال آنها انجام دادند، نام حسین بن علی(ع) همه دنیا را فرا گرفته است.
کد خبر: ۸۷۷۹۶۶۸
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار اعضای کنگره بزرگداشت آیت‌الله مظاهری با اشاره به شخصیت علمی و ممتاز ایشان بیان داشت: آیت‌الله مظاهری از علمای بزرگ عصر ما است که راه انبیاء و اهل بیت طاهرین علیهم السلام را به خوبی شناخت، این راه را به درستی طی کرد و موفق شد عده زیادی را به همراه خود در این مسیر قرار دهد.

وی ادامه داد: رسول گرامی اسلام سه رسالت عمده داشتند که ائمه(ع) از جمله حسین بن علی(ع) که در ایام اربعین آن حضرت نیز به سر می‌بریم همین سه رسالت را انجام دادند و علمای بزرگ از جمله آیت‌الله مظاهری نیز این رسالت‌ها را به عهده دارند و این رسالتها همان «یَتلو عَلَیهِم آیاتِهِ وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ» است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: عمده مشکلات جامعه از درد جهل علمی و غده جهالت عملی ناشی می‌شود که هدف پیامبر گرامی اسلام(ص) و حسن بن علی(ع) این است که مردم را به سوی نور تزکیه و طهارت روح ببرند که موفقیت در این امر مجاهدت‌های فراوانی و گاهی نیز جان دادن می‌خواهد.

آیت‌الله جوادی آملی اظهار کرد: شما در این مراسم اربعین می‌بینید که طبق وعده حق، با همه کارشکنی‌هایی که عباسیان و امثال آنها انجام دادند، نام حسین بن علی(ع) همه دنیا را فرا گرفته است و کاری که علما باید کنند و آیت‌الله مظاهری این کار را به خوبی انجام داد این است که این مکتب را زنده نگه داشتند.

وی ادامه دادند: آیت‌الله مظاهری حسین به علی(ع) را با علم، اخلاق و عمل خود به خوبی به جامعه معرفی کرد و این کار از هر کسی ساخته نیست.

این استاد حوزه بهره گیری از محضر اساتید بزرگ و برجسته را از ویژگی‌های برجسته علمی آیت‌الله مظاهری دانست و بیان کرد: آیت‌الله مظاهری از اساتید بزرگی همچون امام خمینی(ره)، آیت الله بروجردی، علامه طباطبایی و آیت‌الله داماد بهره برده و اکنون منشاء برکات بسیاری برای حوزه علمیه اصفهان است که برای ایشان عمر طولانی و پربرکت از درگاه الهی مسألت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همه به ویژه مردم بزرگوار اصفهان باید شاکر این نعمت باشند و گرچه آیت‌الله مظاهری خود راضی به برگزاری چنین همایشی نباشند اما شما با برگزاری این همایش به شهر خود برکت می‌دهید.
ارسال نظرات