خبرهای داغ:
استاندار سمنان:

اجتماع عظیم اربعین نمونه والای بصیرت عاشورایی است/ شیعیان نمی‌گذارند خون امام حسین (ع) پایمال شود

استاندار سمنان گفت: اجتماع عظیم اربعین نمونه والای بصیرت عاشورایی است و شیعیان نمی‌گذارند خون امام حسین (ع) پایمال شود.
کد خبر: ۸۷۷۹۶۱۸
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج در سمنان، محمدرضا خباز در آستانه برگزاری اجتماع عظیم اربعین حسینی، با اشاره به اجرای برنامه‌هایی نظیر سوگواره بصیرت عاشورایی در سمنان اظهار داشت: امام حسین (ع) به معنای واقعی کلمه تجلی‌بخش «ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة» است.

وی تصریح کرد: قیام روز عاشورا با ادامه کاروان حضرت سجاد (ع) و زینب کبری (س) تکمیل شد؛ یعنی اگر حضرت زینب (س) نبود، حادثه کربلا در کربلا به پایان می‌رسید و استکبار آن زمان و در رأس آن، بنی‌امیه تلاش می‌کردند که شخص امام حسین (ع) و شخصیت این امام همام را به صورت توأمان از بین ببرند.

استاندار سمنان افزود: شخص امام حسین (ع) با شهادت از بین می‌رفت؛ اما برای از بین بردن شخصیت امام برنامه‌ریزی‌هایی داشتند که از بعد انحرافی ترتیب داده بودند و می‌خواستند هدف امام حسین (ع) را وارونه جلوه دهند.

خباز بیان کرد: مأموریت حضرت زینب (س) طوری اتفاق افتاد که نگذارند دشمن به هدف شوم خود برسد؛ وقتی اهل‌بیت (ع) به مدینه برگشتند، عده‌ای تصور کردند که ماجرا تمام شده است؛ غافل از اینکه سخنرانی‌های حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) در شهرهای مختلف نوعی بیداری در حد فراوان به مردم داد.

وی تصریح کرد: این بیداری به‌وسیله شیعیان ادامه پیدا کرد؛ ائمه اطهار (ع) توصیه می‌کردند که نگذارید خون امام حسین (ع) پایمال شود و اربعین یکی از نمادهای آیینی همین امر است.

استاندار سمنان افزود:‌ دشمنان اسلام قرار بر این داشتند که نگذارند ارزش خون امام حسین (ع) جایگاه خودش را پیدا کند و در نقطه مقابل، شیعیان مأمور شده بودند که از سوی آل الله (ع) تلاش کنند تا خون امام حسین (ع) پایمال نشود.

خباز بیان کرد: در همین راه، یکی از حرکت‌های بسیار خوب، اجتماع عظیم اربعین است و همه ما به دلیل هم‌جواری با عراق و عتبات عالیات، نسل به نسل علاقه‌مند بوده‌ایم که به بارگاه حسین ابن علی (ع) مشرف شویم و این اتفاق خوشبختانه چهار سال بوده که در اوج اتفاق افتاده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها