حاج حسین یعقوبیان گفت: باید با نیت برویم و ثواب پیاده روی خود را به بقیه الله هدیه کنیم که قطعاً فردای قیامت امام حسین (علیه السلام) پاسخگوی محبت های همه زائران خود خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۷۹۵۸۸
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷

حاج حسین یعقوبیان مداح اهل بیت (علیهم السلام) در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به زیارت اربعین حسینی و اهمیت آن در معرفی تشیع به جهان بیان داشت: برای بررسی سابقه پیاده روی اربعین باید یک نگاه تاریخیبه این موضوع داشت، اولین زائر حضرت ابا عبدالله (ع) در ایام اربعین جناب جابر بن عبدالله انصاری بوده که به زیارت حضرت مشرف شده است و بعد از او نیز کاروان اسرای کربلا بوده اند.

وی افزود: در کتب تاریخی همچون ناسخ التواریخ و ریاض القدس آمده است که وقتی کاروان اسرا به کربلا می رسد تمام بنی هاشم و زنان شروع به شیون و گریه کردن کرده و در همان مکان حضرت ابا عبدالله(ع) خطبه ای می خوانند؛ وقتی امام سجاد (ع) بعد از گذشت سه روز از واقعه عاشورا به حکم الهی به سرزمین کربلا بر می گردند و ابدان شهدا را دفن کردند بنی اسد هم به آن حضرت کمک کردند زیرا کربلا یک زمین زراعتی بود که بنی اسد در آن منطقه زندگی می کردند لذا بعد از مشخص شدن قبور مطهر شهدای کربلا و امام حسین (ع) و اقامه عزا توسط امام سجاد به مرور زائران شروع به زیارت کردن سید الشهدا می کنند.

مداح اهل بیت یادآور شد: سالیان زیادی است که سفر به کربلا و زیارت اباعبدالله انجام می شود، در تاریخ آمده است که در دوره حکومت بعثی نیز مردم عراق از مزارع و بیابان ها به صورت تک تک برای سفر اربعین اقدام می کردند و حتی در راه کشته می شدند. در حال حاضر سال به سال به عشاق و زائران ابا عبدالله اضافه می شود و این جمعیت 20میلیونی زائران کربلا جمعیت کمی نیست؛ تقریبا 5 تا 10 برابر سفر حج است که بدون حمایت هیچ ارگان و مجموعه خاصی هدایت می شود البته اخیراً برخی ارگان ها بودجه می دهند اما بیشتر این سفر با حمایت های مردمی انجام می شود.

حاج حسین یعقوبیان تصریح کرد: وظیفه ما جوانان در کلیه امور و مسائل دینی مخصوصاً اربعین این است که با علما و اساتید مجالست داشته باشیم و از آنها راهکار بگیریم. وظیفه افرادی که تریبون به دست هستند و یا خیمه ای برای نشر معارف آل الله دارند این است که حتما در پیاده روی اربعین به صورت جمعی شرکت کرده و فرهنگ سازی کنند.

ذاکر اهل بیت (علیهم السلام) گفت: خیلی مهم است که ما برای معنوی تر شدن پیاده روی اربعین برنامه ریزی کینم زیرا اربعین جزء فرهنگ هایی است که به بحث مهدویت و ظهور متصل می شود ما مناسبت های مذهبی مانند عرفه، عاشورا، مراسم حج و شب قدر را داریم اما اربعین متفاوت است، چراکه هنوز انتقام خون امام حسین (علیه السلام) گرفته نشده با اینکه قیام های بزرگی صورت گرفته اما بزرگترین شعار حضرت صاحب الزمان (عج) "یا لثارات الحسین" است که پیام های بسیاری را در دل خود دارد.

وی گفت: در پیاده روی اربعین بحث زیارت حرم و ارادت قلبی از طریق کنار ضریح بودن نیست، فضای اربعین فضای دیگری است که باید این اجتماع را یاری کنیم و در نشر فرهنگ آن بکوشیم؛ از ملیت های مختلف در این پیاده روی حضور می یابند و این برای ما خیلی جای کار دارد. مسئولان و متولیان فرهنگی ما باید اقدام کنند تا این مسیر کارایی خود را داشته باشد.

حاج حسین یعقوبیان اظهار داشت: وظیفه همه ما این است که در این پیاده روی عظیم حتی با خانواده و پدر و مادر شرکت کنیم؛ دشمنان اسلام تمامی فعالیت های تشیع را زیر نظر دارند لذا باید با فرهنگ سازی در این مراسم حضور یابیم ضمن اینکه نباید نگاه تفریحی و اردویی داشت بلکه باید با نیت برویم و ثواب پیاده روی خود را به بقیه الله هدیه کنیم که قطعاً فردای قیامت امام حسین (علیه السلام) پاسخگوی محبت های همه زائران خود خواهد بود .


ارسال نظرات