خبرهای داغ:
الهام سادات افروشه
معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت
معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان از پایان مرمت و استحکام‌بخشی عالی‌قاپو خبر داد و گفت: مرمت بخش‌های مختلف نقاشی‌های این بنای تاریخی همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۷۷۹۵۵۳
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
به گزارش خبرگذاری بسیج ، ناصر طاهریبا اشاره به زمان پایان مرمت بنای تاریخی عالی‌قاپو اظهار داشت: نباید فراموش کرد که مرمت عالی‌قاپو کار بسیار حساسی به‌شمار می‌رود چراکه این بنا ثبت جهانی بوده و به همین دلیل، هر پیمانکاری به خود اجازه نمی‌دهد که در این بنا وارد شود.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال، در بخش استحکام‌بخشی، ستون‌های عالی‌قاپو باید پایین می‌آمدند و روی زمین مرمت شده و بار دیگر سر جای خود قرار می‌گرفتند، بنابراین مرمت این بنای تاریخی از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: این موضوع برای میراث فرهنگی و پیمانکاران از حساسیت بسیاری برخوردار است و با توجه به آن، باید با دقت فراوانی مرمت شود.

وی با بیان اینکه مرمت عالی‌قاپو در حال حاضر بخش‌های بسیاری دارد، ادامه داد: استحکام‌بخشی ستون‌های این بنای تاریخی به پایان رسیده و در حال حاضر نقاشی سقف‌های آن در حال انجام است اما کف ایوان عالی‌قاپو نیاز به مرمت دارد و پس از سقف، باید به آن توجه شود.

طاهری افزود: مرمت تزئینات زیر سقف، بدنه روبه‌رو و دیگر بخش‌ها نیز در مراحل بعدی انجام شده و در حال حاضر داربست‌های موجود برای تزئینات زیر سقف و تزئینات روبه‌رو مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ همچنین حوض، کف عالی‌قاپو و سقف این بنا نیزدر حال مرمت است.

وی افزود: داربست‌های موجود در حال حاضر برای مرمت ستون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و تزئینات ایوان عالی‌قاپو تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین استحکام‌بخشی سازه‌ها به پایان رسیده و در حال حاضر مرمت‌گر سازه در عالی‌قاپو وجود ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها