فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی خبر داد

اجرای 190 برنامه فرهنگی در هفته بسیج در دشتی

بوشهرـ فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی گفت: در هفته بسیج 190 برنامه فرهنگی در شهرستان دشتی اجرا می‌شود
کد خبر: ۸۷۷۹۴۹۰
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دشتی، علی غضنفری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شعار محوری هفته بسیج امسال، بسیج، انقلابی‌گری و خدمت‌گزاری است که 190 برنامه فرهنگی که در این زمینه توسط حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت در شهرستان دشتی اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی افزود: مشارکت در برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی، پیاده‌روی جاماندگان اربعین، تجمع هیات‌های مذهبی، خطه خوانی حضرت زینب (س)، پوشش و انعکاس خبری برنامه‌های روزانه هفته بزرگداشت بسیج، نهضت روشنگری با موضوع انقلابی‌گری بخشی از برنامه‌ها در این هفته است.

وی برگزاری نمایشگاه مقاومت و استکبارستیزی، کارگاه مادران پرچمداران مقابله با جنگ نرم، برگزاری نمایشگاه بسیج در گذر انقلاب اسلامی، اردوی یک روزه جهادی بسیجیان حلقه‌های صالحین، برگزاری مسابقه اندیشه بسیج و برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز را برخی دیگر از برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان دشتی عنوان کرد.

غضنفری پیشاپیش اربعین حسینی را به شیفتگان و مسلمانان جهان تسلیت گفت و افزود: حضور در اربعین حسینی سعادت بزرگ و درسی است که امروز به یک فرهنگ عظیم اسلامی در نزد تمام مردم جهان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه بسیج در خط مقدم تهدیدات دشمن قرار دارد ادامه داد: بسیجیان با الگوگیری از حماسه عاشورا در دوران دفاع مقدس با درک صحیح از زمان و شرایط به میدان آمدند و در مقابل دشمنان ایستادگی کردند.

غضنفری یادآور شد: شهدای ایران اسلامی درس ایثار و شهادت را از شهدای کربلا گرفتند و امروز اگر دشمن بخواهد کوچکترین تعرضی به خاک و آب و سرزمین و نظام ما داشته باشد با تفکر انقلابی و عاشورای با آن‌ها مقابله و برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: امروز همه نیروهای مسلح ایران اسلامی و در کنار آن‌ها بسیج مردمی از آمادگی کامل برای حفظ نظام، ارمان‌های انقلاب و ارزش‌های اسلامی برخوردارند.

غضنفری با اشاره به اینکه تفکر انقلابی ما به دنیا صادر شده است تاکید کرد: باید از فرهنگ عاشورا درس گرفت و اگر از آن غافل شویم به بی راهه خواهیم رفت.

وی ادامه داد: بسیج در عرصه‌های مختلف دفاعی، فرهنگی، علمی و... پیشتاز است و اگر دشمنان توان حمله نظامی با ایران اسلامی داشتند دریغ نمی‌کردند.

غضنفری تصریح کرد: بسیج همیشه قهرمان به فرمان رهبر معظم انقلاب در هر زمان، مکان، شرایطی و در هر جغرافیایی صلاح بداند برای دفاع از انقلاب، نظام و حمایت از همه انقلابی‌های آزادی‌خواه در تمام دنیا آماده نقش‌آفرینی است.

وی افزود: بسیج در بعد اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی کارهای خوبی در سطح شهرستان دشتی انجام داده است که موفق شده در عرصه مواد غذایی و پروتئینی نقش خوبی را ایفا کند.

غضنفری گفت: نگاه بسیجیان نگاهی جهادی است و با این نگاه می‌توانند در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی هم حضور موفق داشته باشند.

وی افزود: ما با تکیه بر تولیدات داخلی و نگاه اعتقادی به اسلام و قرآن و کار و تلاشی که در سطح کشور انجام می‌دهیم می‌توانیم در برابر تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان مقاومت کنیم.

غضنفری بیان داشت: امروز بسیج در تمام صحنه‌ها حضوری فعال دارد و با تعاملی که در شهرستان دشتی وجود دارد باید بیش از پیش نسبت به کارهای فرهنگی اهتمام داشته باشیم زیرا کارهای فرهنگی نیازمند همت بیشتری است.

وی تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی تهدید جدی برای جامعه اسلامی است هر چند امام جمعه خورموج چندین بار نسبت به مسائل فرهنگی تذکر داده‌اند مسؤولان فرهنگی باید نسبت به کارهای فرهنگی اهتمام جدی داشته باشند زیرا کارهای فرهنگی در سطح شهرستان رضایت‌بخش نیست و مسوولان ما باید رویکرد فرهنگی داشته باشند.

غضنفری تاکید کرد: نگاه ما به مقوله فرهنگ باید برگرفته از فرهنگ اصیل اسلامی، قرآنی و انقلابی باشد نه فرهنگ غربیگرایانه و امروز حرکاتی انجام می‌گیرد که در شان نظام و انقلاب نیست زیرا این نگاه غربی و وابستگی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ اسلام فرهنگ نشاط و معنویت است تصریح کرد: برای اینکه چند صباحی بتوانیم به جمعی خوشحالی‌های کاذب دهیم به دنبال فرهنگ غرب نباشیم.

ارسال نظرات