سکوت خبری رسانه های غرب؛

رسانه های خبری غرب اجتماع عظیم اربعین را بایکوت کردند

خبرگزاری بسیج: فقط بیش از 2000 شبکه تلویزیونی فارسی زبان در سراسر جهان برنامه های مختلف برای ایرانیان تهیه و پخش می کنند، اما این ابَر رسانه ها نسبت به انعکاس اخبار پیاده روی اربعین به عنوان یک رویداد بزرگ جهانی در بایکوت خبری مطلق بسر می برند.
کد خبر: ۸۷۷۹۳۹۴
|
۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴

آمریکا و همپیمانان غربی آنها هزینه های هنگفتی برای جنگ نرم و تولید برنامه ها و محتواهای ضد فرهنگی به منظور تخریب و تضعیف بنیان خانواده در فضای مجازی و ماهواره ها صرف می کنند، تا اساس خانواده و ذائقه فرهنگی مردم بویژه جوانان را تغییر دهند، این شبکه های قدرتمند و ابر رسانه ها در هر کشوری نماینده و خبرنگار دارند و کوچکترین اخبار و کم ارزش ترین رویدادها در سطح جهان، از یک تصادف جزئی گرفته تا دستگیری یک جاسوس، راهپیمایی های مختلف از نگاه و زاویه دید خودشان، تجمع کارگران و اصناف مختلف در مقابل مجلس به خاطر مطالبات صنفی و ... را برای مخاطبان خود مخابره می کنند؛ اما غول های رسانه ای در یک اقدام تروریستی خبری، اخبار مربوط به اربعین و حضور مسلمانان از ملیت های مختلف در کربلا را باکوت کرده و اقدام به خودسانسوری نسبت به انتشار و انعکاس اخبار مربوط به راهپیمایی میلیونی اربعین کرده اند که مبادا مردم سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی به جمع عاشقان این قافله بپیوندند.

علاوه بر شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای، حتی هیچ یک از شبکه ها و فضاهای مجازی خارجی نیز کوچکترین اشاره ای به این حضور میلیونی و بزرگترین سفر زیارتی جهان بعد از حج، نداشته اند.

 از سال 61 هجری قمری تا الان که در سال 1438 قمری بسر می بریم، نزدیک به 1400 سال می گذرد، این در حالی است که اینترنت از سال 1967 آغاز به کار کرد یعنی نزدیک به 50 سال از فعالیت اینترنت می گذرد، در سال های ابتدايی بعد از جنگ جهانی اول یعنی در سال 1950 میلادی تعداد معدودی از مردم چند کشور، برای اولين بار توانستند تصاويری متحرک را از درون تلویزیون به عنوان یک جعبه جادویی تماشا کنند. نخستین روزنامه جهان هم 408 سال پیش، در استراسبورگ، یکی از شهرهای فرانسه با عنوان «مجموعه‌ای از اخبار قابل‌توجه و به‌یادماندنی» منتشر شد.

 بنابر این اگر به تاریخچه اختراع و استفاده مردم دنیا از وسایل ارتباط جمعی نگاه کنیم باز هم می بینیم که «عاشورا» بیش از 1000 سال تا ظهور ابزارهای اطلاع رسانی   گسترده و پر بازدید جهانی فاصله داشته است، اما می بینیم که پژواک حرکت 72 نفر یار همدل و جزئیات واقعه عاشورا با وجودی که هیچگونه روزنامه، رادیو، تلویزیون، ماهواره، فضای مجازی، تلگرام، اینترنت و ... وجود نداشته است، بدون تحریف و کم و کاست به نسل امروز منتقل شده است و اربعین به عنوان مظهر قدرت نمایی مظلومین جهان مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و به جهانیان می رسد.

هر چه خدا بخواهد همان خواهد شد؛ هرچه بنده ظالم و نادان بخواهد نه آن خواهد شد.  

علی اشرف خانلری

ارسال نظرات