فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سلماس گفت: از ابتدای امسال با حمایت سپاه این شهرستان ۲۷ طرح اقتصاد مقاومتی، صنایع تولیدی و تبدیلی، ساماندهی و به بهره‌برداری رسیده است.
کد خبر: ۸۷۷۹۳۵۴
|
۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سرهنگ پاسدار علیرضا مدنی اظهار داشت: امروز حرکت بسیجی وار ملت ایران و ترویج فرهنگ بسیج در کشور موفقیت‌های پی در پی و متمایزی برای انقلاب اسلامی رقم زده است.

وی تصریح کرد: علت‌های موفقیت بسیج را باید در رهبری عالمانه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری را در پیشبرد صحیح مردم و انقلاب اسلامی جستجو کرد چرا که به اذعان رهبر معظم انقلاب هر جایی تفکر بسیجی وارد عمل شده حتماً منجر به موفقیت شده و برگ زرینی از تاریخ انقلاب را رقم زده است.

مدنی افزود: سازمان بسیج مستضعفین در تمام عرصه‌های مورد نیاز کشور وارد عمل شده و با محوریت فرمان مقام معظم رهبری در ابتدای سال، در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با تمام ظرفیت خود در حال تلاش است.

وی گفت: مجموعه بسیج برنامه‌های بسیار موفق و مؤثر اقتصادی را مدیریت کرده و ثابت کرده که امروز با وجود تمدید انواع تحریم‌های ظالمانه توسط دشمنان قسم خورده کشور و انقلاب، اتکا به ظرفیت‌های داخلی حتماً کشور را در مسیر پیشرفت قرار می‌دهد و نتایج ملموسی را در جامعه برجا می‌گذارد.

مدنی تصریح کرد: سپاه پاسداران شهرستان سلماس از ابتدای سال تا کنون بیش از 6 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای تسهیلات اقتصاد مقاومتی در اختیار مردم قرار داده که در قالب 27 طرح اقتصاد مقاومتی و صنایع تولیدی و تبدیلی، ساماندهی و به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: در نتیجه ارائه این تسهیلات تا کنون تعداد 50 شغل مستقیم ایجاد شده است که با توجه به ادامه داشتن طرح‌های اقتصاد مقاومتی در بسیج، این رقم حتماً افزایش می‌یابد.

مدنی از اعزام بیش از 100 گروه جهادی متشکل از جوانان و بسیجیان جهادگر به مناطق محروم در سال 95 خبر داد و گفت: این گروهها در عرصه‌های بهسازی و زیباسازی مدارس و ارائه خدمات بهداشتی، آموزشی و فرهنگی در مناطق محروم بسیار موفق و مؤثر عمل کرده‌اند.

فرمانده سپاه سلماس اهم اقدامات محرومیت زدایی و سازندگی بسیج در این شهرستان را تشریح کرده و گفت: اعزام 10 تیم خدمات درمانی با ارائه خدمات به یک هزار و 500 نفر، ارائه خدمات آموزشی به تعداد 10 هزار نفر دانش آموز و ارائه خدمات محرومیت زدایی در قالب بازسازی کامل 4 مسجد، بهسازی سه راه روستایی و دو شبکه آبرسانی روستایی، ساخت 25 سرویس بهداشتی و دو غسالخانه را با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال از جمله این اقدامات اسست که با هدف رفع کامل محرومیت در منطقه انجام شده است.

وی شعار امسال هفته بسیج را بسیج، انقلابی و خدمتگزار عنوان نمود و گفت: ایام این هفته با عناوین، بسیج، پژواک ندای زینب (س)، بسیج انقلابی گری و ظلم ستیزی، بسیج انقلابی گری و پیشرفت، بسیج انقلابی گری و کارآفرینی، بسیج انقلابی گری و ایثار، بسیج انقلابی گری و اقتدار جهانی، بسیج انقلابی گری و مبارزه با فساد و اشرافیگری، نامگذاری شده‌اند که با برنامه‌های متنوع از 30 آبان تا ششم آذر همزمان با سراسر کشور در سلماس برگزار می‌شود.

مدنی اهم برنامه‌های هفته بسیج را در سطح شهرستان سلماس در قالب بیش از 204 برنامه معرفی کرد و گفت: همایش بزرگ تجمع دسته جات و هیئات مذهبی در اربعین حسینی، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، افتتاح پروژه‌های عمرانی و محرومیت زدایی، افتتاح ساماندهی مزار شهداء یازده روستای حومه سلماس، اهدای سبد کالا به خانواده‌های نیازمند، برگزاری اردوهای جهادی و ویزیت رایگان دام و طیور، برگزاری اولین محفل شب شعر انقلابی به زبان‌های آذری و کردی، برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسی، نقاشی و صنایع دستی هنرمندان بسیجی سلماس از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی افزود: غبارروبی، عطر افشانی و تجدید میثاق با شهداء، دیدار و سرکشی از خانواده‌های معظم شهداء، ایثارگران و جانبازان، برگزاری شش یادواره شهداء در قالب مراسم آبروی محله، برگزاری مسابقات ورزشی بومی و محلی، سرکشی از خانواده‌های آسیب پذیر، برپایی ایستگاههای صلواتی، نشست‌های روشنگری و بصیرت افزایی، همایش نهضت ما زنده‌ایم، آموزش فقه بازار با رویکرد تخصصی، نشست‌های شورای امر به معروف و نهی از منکر، همایش 8 هزارنفری بسیجیان در میعادگاه نماز جمعه و برپایی نمایشگاه نفی سلفیت و تکفیری از جمله دیگر برنامه‌های هفته بسیج در سلماس است.

ارسال نظرات