فرمانده سپاه استان ایلام گفت: یکی از بزرگترین اجتماعات عالم بشریت تا روز محشر سالهاست که در کربلا اتفاق می افتد.
کد خبر: ۸۷۷۹۳۳۷
|
۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج؛سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) در جمع تیپ ویژه اربعین متشکل از بسیجیان گردان های امام علی(ع) استان ایلام بیان کرد: همه با هم بناست که خادم زائرین اباعبدالله الحسین(ع) باشیم و بسی خرسندیم که چند صباحی خاک پای زائرین امام حسین(ع) را بر روی صورتمان احساس کنیم.

سردار سید صادق حسینی اظهار کرد: تاریخ اربعین برمیگردد به اولین زیارتی که سال 61 هجری صورت گرفت و به دلیل قیام بسیار بزرگ امام حسین(ع) 1400 سال است که حماسه بزرگ اربعین به وسیله شیعیان پاس داشته می شود.

وی اذعان کرد: امروز از کاخ یزیدیان خبری نیست اما خاک تربت پاک کوچکترین یار امام حسین(ع) توتیای چشم همه آزادی خواهان است که درسش را حادثه کربلا یاد گرفته ایم.

سردار سید صادق حسینی عنوان داشت: یکی از بزرگترین اجتماعات عالم بشریت تا روز محشر سالهاست که در کربلا اتفاق می افتد.

وی با اشاره به اینکه در عید قربان در مکه سه میلیون جمعیت مسلمان حضور پیدا می کنند گفت: با شکوه تر از تجمع عید قربان در مکه کربلای معلی است که بالغ بر 20 میلیون جمعیت در 152 کشور جهان در بین الحرمین حاضر می شوند.

سردار حسینی پشتیبانی از این زائرین را کار بزرگ و سختی دانست و افزود: سپاه شهرستان های مهران، ایوان، سرابله و دهلران برای زائران همراه با نیروی انتظامی مسیر تردد را تسهیل کردند.

وی ادامه داد: تاکنون یک میلیون و ششصد هزار نفر از مرز گذرگاه مرز مهران عبور کردند و ظرفیت شهرستان مهران 20 هزار نفر و پایانه مهران 5 هزار نفر است در حالی که روزانه 270 هزار نفر روزانه از مرز مهران عبور می کردند.

فرمانده سپاه استان ایلام ابراز کرد: خدمات دهی به این سیل عظیم جمعیت در حین برگشت نیازمند توان بیشتری دارد و ما توانستیم بیش از 600 دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران به ایلام، خوزستان وکرمانشاه فراهم کنیم.

در این برنامه، تیپ ویژه اربعین سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام برای روان سازی ترافیک، برقراری امنیت پایدار و خدمات دهی بیشتر به زائران سازماندهی شد.

علاوه بر این گردان امام علی (ع) سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه نیز مأمور به تیپ ویژه اربعین سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام برای اهداف مورد نظر شد.



ارسال نظرات