فرمانده سپاه فريمان در مراسم بدرقه دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور تاکید کرد

بهره‌گیری دانش‌آموزان از سیره شهدا برای مقابله با جنگ نرم

فرمانده سپاه ناحیه فريمان گفت: راهیان نور فرصتی برای بهره‌گیری دانش‌آموزان در مقابله با جنگ نرم است.
کد خبر: ۸۷۷۹۱۳۰
|
۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ دوم پاسدار حسين شمس در مراسم سربندگزاري و اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزي به مناطق عملیاتی  جنوب کشور با اشاره به تقارن اعزام با ايام اربعين سيد و سالار شهيدان (ع) به موضوع استكبار ستيزي اشاره كرد و افزود: اگر در زمان امام حسين(ع) يزيد و شمر و بني اميه استكبار بودند، استکبار زمان ما امریکا و اسرائيل هستند و قيام امام حسين(ع) و رشادت‌هاي شهداي زمان ما نشان مي‌دهد كه بايستي با استكبار مبارزه كرد.
 
شمس در ادامه خطاب به دانش آموزان گفت: شما از جانب شهدا به این سفر معنوی دعوت شده‌اید و می‌بایست قدر این موقعیت را بهتر بدانید.
 
وي در پايان اردوي راهيان نور را فرصتي معنوي براي دانش آموزان جهت آشنايي بيشتر با رشادت‌هاي شهدا و رزمندگان دانست و از دانش آموزان خواست تا آرمان‌ها و اهداف شهدا را مدنظر خود در جهت مقابله با جنگ نرم دشمنان قرار داده و از رهنمودهاي مقام عظماي ولايت پيروي كنند.

در ادامه مراسم احمد برزخی فریمانی، مدیرآموزش و پرورش فریمان نيز در سخنان كوتاهي  ضمن تشکر از حضور مسئولین و والدین دانش آموزان گفت: یکی از وظایف عمده آموزش و پرورش و مهمترین آن تربیت انسان کامل برای رسیدن به حیات طیبه است و بهترین شرایط و بهترین جایگاه برای رسیدن به این آرمان در آموزش و پرورش برگزاری اردوهای راهیان نور است.
 
وی ادامه داد: دانش آموزان در این اردو با موضوعات اخلاقی، دینی و به وضوح در رفتار و آثار شهدا و رزمندگان و افتخارات آنها در این مناطق جنگی و عملیاتی آشنا می شوند.

در پايان مراسم 159نفر از دانش آموزان پسر مقطع تحصیلی دوره دوم برای گذراندن دوره عملی آمادگی دفاعی و آشنایی با حماسه آفرینی رزمندگان و ایثارگران در طول جنگ تحمیلی و بازدید از مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس با بدرقه رسمی  فرمانده سپاه ناحیه فریمان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه، رئیس اداره آموزش و پرورش و تعدادی از مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان و جمعی از پاسداران و خانواده دانش آموزان پس از توجیه توسط مسئولین کاروان، با 4 دستگاه اتوبوس به مشهد مقدس اعزام تا از طریق خطوط ریلی و بوسیله قطار به جنوب کشور اعزام شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار