رئیس شورای زکات قوچان، خواستار نهادینه شدن زکات برای تفهیم بیشتر در جامعه شد.
کد خبر: ۸۷۷۹۱۲۸
|
۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی در همایش بزرگ زکات قوچان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با اشاره به اینکه در مسائل اسلامی از دو منظر به زکات نگاه می‌شود، اظهار داشت: اسلام زندگی انسان‌ها را در ابعاد مختلف دیده و تک‌بعدی در آن مردود است و در مسائل روایی نیز فقر به‌عنوان از بین برنده دین مطرح‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه برای انتخاب رئیس‌جمهور آمریکا صهیونیست‌ها حرف اول را می‌زنند چون در امور اقتصادی دنیا حرف اول با آن‌هاست، گفت: امروز اینترنتی که همه در تلفن‌های همراهشان به داشتن آن افتخار می‌کنند، ابرکامپیوترهای جهان و ماهواره‌هایی که در دنیا بلایی خانمان‌سوز شده در دست این‌ها قرار دارد.

امام‌جمعه قوچان با اشاره به این مطلب که رژیم صهیونیستی بنگاه‌های اقتصادی و تبلیغاتی را در دست خود گرفته تا دنیا را استثمار کند، تصریح کرد: شش منطقه گردشگری عمده دنیا نیز دست این‌هاست و چون خط سیاسی و اقتصادی دنیا درهم‌تنیده آن‌های بنگاه‌های اقتصادی را زیر سلطه خود قرار داده‌اند.

دستجردی با یادآوری اینکه در مقابل آن‌ها اسلام می‌خواهد مردم در جامعه عزت داشته باشد، بیان کرد: باید برای پرداخت زکات خودمان اقدام کنیم و لزومی ندارد آن را در وصیت‌نامه به دیگران سفارش کرده تا آن‌ها برای ما انجام بدهند و برای انجام این واجب الهی تأکید و سفارش شده است.

وی تلاش در مسیر اقامه زکات را در برگزاری این‌گونه همایش‌ها مهم دانست و عنوان کرد: برنامه زکات باید در جامعه نهادینه‌شده و همه اهمیت پرداخت خمس و زکات را بفهمند و این افراد دارای تمکن مالی مناسب فقرای جامعه را در اموال خود از این طریق شریک کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان خواستار تبلیغات بیشتر توسط روحانیون در این زمینه شد و تأکید کرد: مسؤولان متصدی امر زکات باید در روستاها حضورداشته و هم ندا و همراه روستائیان شوند و نقش اثرگذار پرداخت زکات را از نزدیک توضیح و نشان بدهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها