خبرهای داغ:
فرمانده سابق سپاه همدان:

دباغ در فتنه ۸۸ عماروار نقش موثری در آگاه‌سازی مردم داشت

فرمانده سابق سپاه همدان گفت: «دباغ» در فتنه 88 نقش عمار را ایفا کرد و با حضور در دانشگاه‌ها و مدارس علیه فتنه‌گران سخنرانی کرده و مردم را آگاه می‌کردند.
کد خبر: ۸۷۷۹۱۱۰
|
۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار جعفر مظاهری ضایعه درگذشت بانوی مبارز و مجاهد بزرگ مرضیه حدیدچی معروف به «دباغ» را به محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده ایشان و مردم همدان تسلیت گفت و اظهار داشت: ایشان از مبارزان قدیمی انقلاب بود که بارها زندان ساواک و شکنجه‌های آنها را تحمل کردند.

وی با اشاره به اقدامات دباغ برای پیروزی انقلاب اسلامی افزود: ایشان در زمان طاغوت در خارج از کشور نیز با پیوستن به امام(ره) و حضوردر پاریس مسئولیت تامین امنیت محل اقامت ایشان را عهده‌دار شد و در ساماندهی برنامه‌ها نقش آفرینی کرد.

فرمانده سابق همدان و جانشین قرارگاه نجف با بیان اینکه دباغ در زمان جنگ به فرماندهی سپاه همدان منصوب شد، بیان کرد: اگرچه این امر در نوع خود تازگی داشت اما از آنجایی که ایشان قادر به انجام این کار بودند، امام (ره) با شناختی که از ایشان داشتند این مسئولیت را به وی واگذار کردند.

وی گفت: دباغ در زمان فرماندهی سپاه همدان تلاش بسیاری را برای ساماندهی نیروها انجام دادند و در هدایت نیروها برای مقابله با ضد انقلاب در جبهه کردستان تلاش بسیاری کردند تا جایی که شخصا در برخی مأموریت‌ها حضور داشتند.

مظاهری با اشاره به برگزیده شدن دباغ به عنوان نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در دو دوره تصریح کرد: ایشان در آن زمان از نمایندگان فعال در مجلس شورای اسلامی بودند و در تصمیمات کشوری نقش بزرگی داشتند کما اینکه پیگیر مشکلات استان نیز بودند.

وی با اشاره به آشنایی، همراهی و ارتباط ایشان با سردار شهید همدانی از ابتدای جنگ تا آخرین روزهای حضور سردار در کشور عنوان کرد: با وجود تلاش گروه‌ها و جناح‌های مختلف برای انتصاب به دباغ قاطعانه عرض می‌کنم که ایشان در کنار هیچ حزب و گروهی قرار نگرفتند و دنباله رو امام (ره) و مقام معظم رهبری بودند و این مطلب را صراحتا در همه جا اعلام می‌کردند.

فرمانده سابق سپاه همدان گفت: در فتنه 88 وقتی دست‌های توطئه علیه نظام و رهبری آشکار شد ایشان علی‌رغم کسالتی که داشتند با حضور در دانشگاه‌ها و مدارس علیه فتنه‌گران سخنرانی کرده و مردم را آگاه می‌کردند.

وی تصریح کرد: ایشان در فتنه 88 نقش عمار را ایفا کردند و اینک بعد از سال‌ها مجاهدت و تحمل درد به دیدار حق شتافتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات