نماینده مردم شاهرود ومیامی در مجلس با بیان اینکه ما باید در روستاها محرومیت زدایی کنیم ورفاه را تاحدودی که امکان پذیر است در روستا بوجود بیاوریم ، تاکیدکرد: باید اشتغال را در روستاها که زمینه آن کاملا فراهم است بوجود بیاوریم.
کد خبر: ۸۷۷۹۱۰۷
|
۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در میامی، سید حسن حسینی در نهمین گردهمایی ائمه جمعه استان در سالن جلسات هنرستان کوثر میامی با بیان اینکه 14 مشکل اساسی شهرستان در نشست مدیران مطرح شد، که 6 مورد آن قطعی حل خواهد شد و بقیه آن در حال حل انجام است .

وی در ادامه یادآور شد: میامی شهرستانی علم ،شهدا، علما و درای سابقه فرهنگی  بسیار طولانی است که متاسفانه شرایط خاصی در آن  از لحاظ محرومیت حاکم است .

حسینی شاهرودی میامی را در کشور  شهرستانی منحصر به فرد دانست وگفت: میانگین جمعیت در کشور70 درصد شهری و 30 درصد روستایی است که در شهرستان میامی کاملا برعکس بوده و15 درصد روستایی و 85 درصد شهری است .

عضو خانه ملت باتوجه به قالب روستایی شهرستان میامی این جمعیت را حساس دانست و تصریح کرد: اگر ما خواسته باشیم شهر نشینی را توسعه بدهیم جاذبه های شهر نشینی زیاد می شود وروستاییان به شهر کوچ می کنند وکوچ جمعیت 85 درصدی از روستا به شهر را خواهیم داشت.

نماینده مردم شاهرود ومیامی در مجلس با بیان اینکه  ما باید در روستاها محرومیت زدایی کنیم ورفاه را تاحدودی که امکان پذیر است در روستا بوجود بیاوریم ، تاکیدکرد: باید اشتغال را در روستاها که زمینه آن  کاملا فراهم است بوجود بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه استعداد بسیار نهفته ای در میامی وجود دارد، گفت: قسمت اعظم گندم، جو، حبوبات ومحصولات دامی و خیلی از محصولات استان از شهرستان میامی تامین می شود امااین شهرستان از حداقل ها در این مدت  برخوردار نبوده است .

حسینی شاهرودی افزود: حتی یک صنعت تبدیلی، یک کارخانه شیرو یک سالن برای انباشت گندم نداریم که امسال کشاورزان ما گندم هایشان جوانه زد چون فرصت جمع کردن گندم را نداشتند و اگر جمع می کردند ماشینی برای حمل وانباری برای انباشت نداشتند.

کلیات طرح بانکداری اسلامی مصوب شد

عضوخانه ملت  به یکی از مواردی که دغدغه های مراجع و مردم  بوده اشاره کرد و افزود: بحث بانکداری اسلامی و شبهه ای که در این مورد ایجاد شده بود چراکه مردم با سپرده کردن پول و گرفتن وام با بهره های بالا سودها و دیرکرد ها مواجه هستند.

نماینده مردم شاهرود ومیامی در مجلس این طرح به عنوان بانکداری اسلامی در مجلس ارائه شده است، گفت: جلسات مکرری برای کامل شدن این طرح گذاشته شد وکلیات آن مصوب شده وامیدواریم تا پایان سال ما بتوانیم به صحن مجلس برده و به تصویب برسانیم .

وی افزود: با تصویب این طرح این طرح امیدواریم شبهات برطرف شود وهم روانسازی وهم شیوه بانکداری نوینی را بعد از 30 سال در کشور داشته باشیم .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها