سردار سلامی گفت: مهران به حسینیه عظیم بدیل شده است؛ امنیت مرز های ایران برقرار و خطوط قرمزمان است.
کد خبر: ۸۷۷۹۰۹۷
|
۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در گفتگو اختصاصی با خبرنگار ما بیان کرد: آنچه که روی زمین دیده می شود محشری عظمایی است که قیام عاشورای 61 هجری امروز را برپا کرده است.

وی گفت : این حرکت عظیم مردمی نشان می دهد که هر چه از عاشورایی حسینی گذشته می شود ابعاد و عظمت عاشورا زنده تر و گسترده تر قلب ها را تسخیر می کند.

سردار سلامی با بیان اینکه روح عاشورایی در مردم دمیده شده و رودخانه بیکرانی از زائرین عزیز را ساخته است؛ افزود: عده ای از انسان ها در کنار این حماسه بزرگ اربعین پرچم و علم عاشورایی حسینی را برپا کردند و به سیل زائران کربلای معلا خدمت می کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: خدمات بی ریاح خلاصانه مسئولین و افرادی که موکب ها را اداره می کنند پشت صحنه این حماسه بزرگ را شکل می دهد.

وی، گفت: این راهپیمایی و این خدمت رسانی به زائرین برای قدر دانی از مقام شامخ شهداء و حضرت زهرا(س) است، که نماد آن روز کربلا در مردم تجلی پیدا کرده است.

سردار حسین سلامی ابراز داشت: مهران به یک حسینیه عظیم تبدیل شده که با بررسی هوایی ازمنطقه، اقیانوسی از خودرو ها که به سمت مهران موج می زد نظاره گر بودیم.

وی با اشاره به اینکه این مرز مهران در دل خود خاطرات با شکوهی را ثبت می کند، ادامه داد: حضور زائران در مهران پیوندی بین مردم ایران فراهم می کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه اذعان کرد: مسئولین ایلام بار سنگینی را بر دوش گرفتند و بحران جدی را متحمل می شوند که در سوی دیگر انتظار زائرین از مسئولان بالاست و در این شرایط قوانین و مقررات باید رعایت شود تا آسایش افراد فراعم شود.

وی با بیان اینکه اسکان، تغدیه، حمل و نقل، ایمنی، بهداشت و درمان و سهولت در مسیر راه کار دشواریست؛ تاکید کرد: همه این حرکت ها نشان می دهد که کار باید در سطح ملی و فرا ملی تا بتوان این جریان را مدیریت کرد.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه اذعان کرد : سپاه حدود 80 هزار نفر در کشور عراق پذیرایی، حمل و نقل، خدمات درمانی، بخش های مدیریتی و فرهنگی همه درگیر این واقیت بزرگ هستند.

وی با بیان اینکه هر چه که سپاه و سایر دستگاه ها در خدمت زوار باشند باز هم نمی توانند آنچه که شایسته زائرین است خدمت ارائه شود؛ بیان داشت: این کار یک جهادیست که دلها را به سال 61 هجری پیوند می دهد و حس عاشورایی باقی بماند که همین روحیه باعث شده در برابر تحریم ها و جنگ ها ایستادگی کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه عنوان کرد: پیاده رویی اربعین منشاء سیل خط نورانی است که دل مردم را به حرم اباعبدالله الحسین(ع) با رمز سعادت و خوشبختی جامعه وصل می کند.

سردار سلامی گفت: امنیت هم در داخل و خارج کشور نه اکنون بلکه سالهاست که با مجاهدت ها، جانبازی ها، رشادت و شهادت ها برقرار است و مرز های کشور امن و هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

وی در آ خر گفت: مرز ها خطوط قرمز ما هستند که با تلاش و زیر ساخت های موجود همه حرکات رصد قرار می گیرد.

ارسال نظرات