خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی:

کمیته‌ی فرهنگی اربعین میزبان شیفتگان حسینی در مرز مهران است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه کمیته‌ فرهنگی اربعین، میزبان شیفتگان حسینی در مرز مهران است، گفت: برگزاری نمازهای جماعت، قرائت احادیث و روایات، بیان فضایل زیارت، راهنمایی زائران، سخنرانی‌ها و... از جمله‌ی برنامه‌هایی است که کمیته‌ فرهنگی اربعین نسبت به اجرای آن اقدام می‌کند.
کد خبر: ۸۷۷۹۰۶۳
|
۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام علی مصائبی افزود: سال گذشته نیز این مسئولیت برعهده‌ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بود، ولی امسال پررنگ‌تر از سال گذشته به اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌پردازد.

وی بیان کرد: زوار برای رسیدن به زیارت بارگاه مقدس حضرت سیدالشهدا سختی‌های راه را تحمل می‌کنند که این موضوع نشان می‌دهد برای زیارت امام حسین(ع) از هیچ طریقی نباید دریغ کرد.

حجت‌الاسلام مصائبی با بیان اینکه محبت امام حسین(ع) حرارت قلب‌های مومنان است، خاطرنشان کرد: این حرارت مردم را به سمت خود کشانده و همه مردم از شیعه و سنی گرفته تا دیگر ادیان و فرهنگ‌ها با پای پیاده به سمت کربلا می‌شتابند.

وی در خصوص پیام پیاده‌روی اربعین، بیان داشت: این تجمع بزرگ علاوه بر نشان دادن عزت و عظمت جهان تشیع، دفاع مردم از حقانیت امام حسین(ع) را نیز نشان می دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: تجمع بزرگ اربعین پیام بزرگی به دشمنان اسلام و وهابیت و همه گروه‌هایی است که علیه شیعه تبلیغات منفی می‌کنند، چراکه صحنه‌هایی که در این تجمع حاکم است می‌نمایاند که اسلام دین شمشیر کشی نبوده، بلکه دین رحمت و بخشندگی است.

وی که خود نیز با پای پیاده، قدم در مسیر زوار حسینی گذاشته، پیاده‌روی بزرگ اربعین را ادامه راه رسول اکرم(س) و امام حسین(ع) دانست و گفت: تجمع بزرگ شیعیان در اربعین حسینی می‌نمایاند که ما شیعیان تا آخر در مسیر سیدالشهداء(ع) حرکت خواهیم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها